Spry menu in css

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rick16

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2005
Hallo, mijn vraag is, of het mogelijk is om de spry menu bestanden te integreren in je css bestand.
Nu is het namelijk zo, dat wanneer ik een nieuwe subcategory plus submenuitems creëer (plus de links), ik dat op iedere pagina van mijn webpage moet doen, wat steeds meer werk wordt omdat ik steeds meer pagina's heb.

Ik heb al geprobeerd om gewoon de css rules van het spry menu over te brengen naar het css bestand, maar dit gaf niet het gewenste effect.
Iemand een idee hoe dit moet?
Alvast, reuze bedankt :thumb:

Hoi Rick16,
Als je de links naar het spry-stylesheet en de spry-javascripts niet in het "editable" gedeelte in de <head> van de pagina zet, maar in het "niet-editable" gedeelte van de <head>-sectie (d.w.z. ze in het Dreamweaver template .dwt zet), dan zou het automatisch ook op elke nieuwe pagina moeten werken die met dat template gemaakt wordt.
Of bedoel je de html-code van het spry-menu? Die zou ook via het DW-template in een "niet editable" van de pagina moeten kunnen komen.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

PS: Het is waarschijnlijk opletten, dat je het nieuwe template niet gaat toepassen op al bestaande pagina's: dan zouden de (sub)menu's er wellicht dubbel in kunnen komen!
Of je moet "even" alle bestaande pagina's aanpassen. ;)

PS2: vanwege dit soort verschijnselen werk ik liever met php; zie: vergelijking DW/php-systeem. Dan ben je met een verandering van één bestandje gewoon klaar voor alle pagina's tegelijk. Foutloos!

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie.
Ik heb in ieder geval al een snellere manier gevonden dan via het spry meny edit scherm.
Ik kopieer nu gewoon iedere keer alle html regels die horen bij het spry menu, en kopieer deze over de bestaande html regels van het spry menu op de volgende pagina, kost ongeveer 5 sec per pagina.
:d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan