spry menu klapt niet meer uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

barbaraki

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2012
Ik heb mijn website gemaakt met dreamweaver CS4 en alles ging goed. Ik ben een beginneling en was best blij dat het functioneerde, maar toen wilde ik andere talen toevoegen en daar ging het mis. Ik heb vlaggetjes met linken (nu alleen nog maar de engelse aktief gemaakt) gemaakt en ook dat ging goed, maar nu klapt de menubar niet meer open en zijn de submenu's niet meer te zien. heb ik iest fout gedaan of over het hoofd gezien? Heeft dit te maken met de anderstalige pagina's? Ik hoop dat iemand mij een beetje opweg kan helpen.
het adres van de site is http://www.freeoncrete.nl
Alvast bedankt!

Hoi barbaraki,
Het submenu wordt in het gewone geval onzichtbaar gehouden door twee dingen in de SpryMenuBarHorizontal.css:
Code:
ul.MenuBarHorizontal ul
{
	...
	left: -1000em;
	visibility: hidden;
}
De linkerkant van het submenu-rijtje staat op 1000em negatief (dat is buiten het bereik van het scherm), en de visibility (zichtbaarheid) staat op verborgen.

Bij een hover over het hoofdmenu zorgt het javascript SpryMenuBar.js er voor, dat dan vliegensvlug een extra class="MenuBarSubmenuVisible" wordt toegevoegd aan de <ul> die het rijtje submenu-items heeft.
Daarin staat nu:
Code:
ul.MenuBarHorizontal ul.MenuBarSubmenuVisible
{
	left: auto;
}
De buiten beeld gehouden linker-positie van het rijtje wordt met de left:auto; ongedaan gemaakt.
  • Maar de visibility:hidden niet, die blijft bestaan !
Die moet er dus ook bij komen:
Code:
ul.MenuBarHorizontal ul.MenuBarSubmenuVisible
{
	left: auto;
	visibility: visible;
}
Als je dat even verandert, zal het goed gaan.

Verder kan je in de Alm.css nog opnemen:
Code:
a img 
{
	border: 0;
}
zodat (sommige) browsers niet een vette blauwe rand om de vlaggetjes zetten.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Bonus! :)

Het eerste dat bij me opkwam bij het bekijken van de site was de vraag: "Waar ligt die Almyros-baai dan op Kreta?"
Voor de mensen van de site zal dat zo vanzelfsprekend zijn, dat ze dat er niet bij nodig hebben.
Een willekeurige surfer wel!
Dus ik op de site even kijken waar het plattegrondje was ... niet gevonden, maar op de pagina Dorpen en Omgeving kon ik wat meer info vinden.
Om Google Maps erbij te pakken en tot de conclusie te komen: "Hé, maar dat ken ik: daar heb ik aan het strand gekampeerd en dat is inderdaad een bijzonder prachtige plek!"

Dusdoende lijkt me dat op de homepage een kaartje niet mag ontbreken:

almyros-bay.png

almyros-bay.png

Ter overname aangeboden. ;)
Er zou ook een link naar Google Maps bij kunnen. *)

Met vriendelijke groet,
CSShunter
*) Als je in Google Maps zoekt op "Almyros-bay Kreta" kom je op een heel verkeerde plek uit :shocked:: bij Agios Nikolaos (waar een hotel heeft aangegeven dat ze appartementen hebben aan de Almyros Bay!)

geweldig wat een hulp!!!! En dan die bonus... fantastisch!!
Bedankt!!! Alles klapt nu weer uit. Nu nog even stoeien met de andere talen.
vriendelijke groeten vanuit feestelijk kreta waar we nu het passfeest vieren
Barbara

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan