sptd.sys perikelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pesan

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2005
Ik heb al het een en ander gelezen over het probleem met sptd.sys ik draai op XP Home
Alleen als ik in veilige modus opstart en sptd.sys laden oversla door te escapen start mijn pc opnieuw op waardoor ik dus niet kan aanpassen of veranderen

eerst had ik het probleem bij deamon met de melding D346bus.sys deze verwijderd en Deamon 4.0 geinstaleerd starte weer lekker op maar daarna toch weer mis

in foutopsporings modus start hij op zie twee foutmeldingen van DT mijn outlookstart dan ook op en loopt daar halverwege vast ook deze heb ik al tijdens opstarten proberen te deleten / verwijderen uit opstartmap maar ook dit lukt niet door te weinig tijd daarvoor te hebben tijdens opstarten
dan maar opnieuw instaleren
XP cd erin bios aangepast en willen opstarten van cd dat lukt dan nog
alleen met opstarten gaat de cd wel draaien maar laad hem verder niet door ?

wie heeft hier een idee wat ik nog kan uitvreten

Laatst bewerkt:
Controleer eens de Windows XP bestanden.

Dit kun je doen daar als je de PC welk kunt opstarten naar Start--> Uitvoeren en dan geef je het command CDM en druk op OK.

Geeft dan het commando: SFD /scannow

Zorg dat je XP cd bij de hand hebt waarmee de PC is geinstalleerd. Windows controleert dan alle bestanden of dat nog de juiste zijn.

Meer info wel in het engels: http://www.updatexp.com/scannow-sfc.html

Dit zijn lastige, kreeg zelf 3.46 in 1e instantie ook niet goed eraf.
Ik raad je dan ook aan om naar het forum van daemon te gaan (http://www.daemon-tools.cc/dtcc/announcements.php), daar staan verschillende stappen op die je kunt proberen. Uiteindelijk heb ik het ook voor elkaar gekregen.
Wellicht kun je mijn topic nog vinden (zoeken op poster, maniac2003).
Als je het meeste er al af hebt, kun je kijken of er in apparaatbeheer nog iets instaat van daemon. Dit loste bij mij het probleem op.

In het forum van Daemon Tool staat de oplossing voor je probleem. Alleen moet je daar op z'n minst voor kunnen booten van je XP CD. Je zegt, het lukt, de CD gaat draaien maar hij start niet door? Had je de CD in de lade gelegd, de PC opnieuw opgestart en meteen na de start op een willekurige toets gedrukt toen dat met witte letters in een zwart scherm werd gevraagd?

Als op weg naar de "R"-optie gevraagd wordt om het Administator wachtwoord, geef dan Enter (aangenomen dat je geen wachtwoord hebt ingesteld).

Laatst bewerkt:
ik ga even het een en ander proberen van de bovenstaande tips bedankt alvast jullie horen nog van mij of het gelukt is

ik ga even het een en ander proberen van de bovenstaande tips bedankt alvast jullie horen nog van mij of het gelukt is

Luitjes mijn cd pakte weer op dus opnieuw geinstaleerd na eerst een format gedaan te hebben
Het ging niet van harte allemaal maar mijn systeem draaid gelukkig weer
in iedergeval bedankt voor de tips nog :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan