Kenju
Gebruiker
- Lid geworden
- 9 jul 2001
In de spywaretest in PC Magazine deze maand worden 14 applicaties vergeleken, waaronder Adaware Plus 6 (betaalde versie) en tools van McAfee, Symantec en PC Cillin en Spybot Search & Destroy.
Spy Sweeper kwam erg goed uit deze test naar het schijnt.
Een quote van mezelf daar:
Spy Sweeper kwam erg goed uit deze test naar het schijnt.
Een quote van mezelf daar:
Wellicht is het het eerste, maar goed, ik zou toch graag weten waar het aan ligt. Ik vond al dat Spy Sweeper zo weinig vond na al die tijd geen spywarescan te hebben gedaan. Wellicht dat Adaware nog meer zou vinden, zou deze lopen op mijn systeem?Dit is een quote van mezelf van tweakers.net. Het betrof een update van het (gratis) programma Spybot Serach & Destroy (te downloaden: http://www.spybot-updates.com/files/spybotsd13rc4.exe):
Je zou zeggen dat het interessant is een vergelijking tussen de verschillende anti-spyware progjes te maken. Ik draai hier geen Ad-aware, omdat deze om de een of andere mysterieuze reden vastloopt. Toen dus maar overgestapt naar Spy Sweeper van Webroot, daar ik vond dat Spybot S&D in vergelijking met Ad-Aware zo weinig vond (uitgeprobeerd door ze na elkaar te draaien. Ad-aware vond zaken die Spybot niet vond, en andersom gaf geen resultaten. Nu zal het best zo zijn dat er toch een gedeelte is wat Sybot covert (of coverde) wat ad-aware niet zag, maar dit moet minimaal geweest zijn, destijd iig). Echter nu dezelfde test met Spy Sweeper en deze versie van Spybot, en ze vinden compleet verschillende dingen. Spybot vind 15 entries, en Spy Sweeper slechts twee (die in spybot weer niet staan). Echter betreffen die twee cydoor (benodigd voor kazaa in mijn geval, is een dummie) en een passport (lijkt me ook niet echt 'gevaarlijk'). Twee mogelijke conclusies: 1: Ik snap de toedracht van het gebruik van Spy Sweeper niet, en het heeft afgezien van de 'spyware voorkom-functie' geen overlap met Spybot, of 2: Spy Sweeper is ondanks dat het een te betalen programma betreft, gewoon slecht.