Spybot en Ad-aware scan problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonaldA

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2005
Hoi,
Heb sinds kort een nieuwe PC en heb daar Spybot en ad-aware op gezet om mijn spyware te verwijderen van de PC wat ook op mijn vorige PC goed werkte.
Nu heb ik zowel een probleem met de spybot scan en de ad-aware scan. Zal het per programma even uitleggen wat de problemen zijn.

1. Spybot
Ik heb de nieuwste versie van spybot 1.3 gedownload van het internet. Installeer deze en doe gelijk alle updates naar binnen halen. Als ik dan mijn scan doe stopt hij halverwege en reageert het programma geheel niet meer!

2. Ad-aware
Ook hier heb ik de nieuwste gratis versie gedownload van lavasoft. Ook nu haalt hij zonder problemen de updates naar binnen en begint hij te scannen. Nu doet hij een volledige scan zonder problemen. Alleen als ik nu het programma afsluit en opnieuw opstart werkt ad-aware niet meer en wilt niet eens meer opstarten.

Kan iemand mij hiermee helpen zodat ik Spybot en ad-aware weer kan laten scannen?

Dank je wel
Ronald

Probeer eens met beide programma's in veilige modus (F8 indrukken tijdens opstarten) te scannen.

Guus.

Bezoek dagelijk www.majorgeeks.com en gij zult vinden.
Het is een echt leuke site.
Ook met PC wetenswaardigheden en prachtige flauwekul.
M.a.w. een aanrader.

Groeten,
Fonz

halloa,
Ik heb geprobeerd om in de veilige modus te scannen. Maar ook nu scanned Spybot niet.
Ad-aware doet 1 scan en daarna start het programma niet meer.

Iemand nog andere ideeen?

Groetjes
Ronald

Geplaatst door A.J.
Er is sowieso al een nieuwere versie van Spybot 1.4

Dat is 1.4 RC2b. Een bèta versie dus. En er zitten nog aardig wat probleempjes in.

Geplaatst door A.J.
Maar ook de RC2

Fonz

RC dus. Release Candidate. Publieke testversie. Gebruiken op eigen risico. I.v.m. false positives niet geschikt voor leken.

Dat snap ik, maar dat ben jij toch ook niet?
In principe gebruikt iedereen Spybot Search & Destroy op eigen risico, als ik me niet vergis.

Fonz

Nee, maar het kan geen kwaad daar even voor te waarschuwen. Veel gebruikers zijn wél leken. Deze bèta versie van Spybot geeft nog wat false positives die niet gemakkelijk als zodanig te herkennen zijn. Dus vind ik dat je het gebruik ervan nog niet moet aanraden. Een bèta versie is niet voor niets een bèta versie.

Dat is zo.
Het is ook niet dat ik het adviseerde, dacht ik zo, ik attendeerde er alleen maar op.
Overigens nog nog geen F.P.'s tegen gekomen.

Fonz

Eerste instantie had ik dus de versie 1.4 geinstalleerd. Ik was er opzich vrij snel achter na het lezen van de forum dat die versie niet echt geweldig is.
Heb hem van mijn pc afgehaald en de 1.3 versie geinstalleerd. Maar nog steeds begint ie zijn scan en stopt ie er halverwege mee.

Hoe kan dat...!
groeten Ronald

Geplaatst door RonaldA
Eerste instantie had ik dus de versie 1.4 geinstalleerd. Ik was er opzich vrij snel achter na het lezen van de forum dat die versie niet echt geweldig is.
Heb hem van mijn pc afgehaald en de 1.3 versie geinstalleerd. Maar nog steeds begint ie zijn scan en stopt ie er halverwege mee.

Hoe kan dat...!
groeten Ronald

Misschien moet je het advies even volgen dat ik je op ASO al heb gegeven?

Spybot is inmiddels gelukt. Is wat moeite maar dan heb je ook wat. Ik heb dit van spybot site gehaald en hte werkt alleen blijft het niet staan je moet dit iedere keer even uitvinken.

====================================

HANGS DURING FIX OR SCAN

This is a known issue for Spybot Search & Destroy Version 1.3.

This issue may be the result of a mixture of causes and have a variety of solutions. The two main potential issues are described below.
1. Hangs During Scan

Spybot S&D may hung during the check for problems scans if you have a computer with a Central Processing Unit (CPU) using HyperThreading Technology.

This is still being worked on. However, there is a temporary work around for this issue until a permanent solution is released. If you are using a computer equipped with a CPU using HyperThreading Technology:
a. Open Spybot but do not select yet the option to run a check for problems.
b. Open the Windows Task Manager and select the "Processes" tab.
c. On the Processes tab, locate and right-click on the entry for SpybotSD.exe.
„X Choose "Set Affinity"
„X For the presented choices, uncheck or check the boxes so that only "CPU 0" is checked.
d. Go back to the already open Spybot S&D program and run the scan.
It should now complete the scan without hanging or losing responsiveness.

2. Hangs During Fix

Spybot S&D may hang during fixes as the result of a variety of causes including your installed operating system.

One of the causes for Windows XP users is if the confirmation dialog prompt does not come to the front of the active window. This meant that Spybot S&D was waiting for user input and really was not unresponsive. If this happens to you, try the following:
a. Open Spybot
b. Open Spybot in advanced mode.
(Look in the top menu for the item "Mode"; select Advanced)
c. Click "Settings"
d. In the settings pane navigate to the section for Main Settings
e. Untick the box for "Display confirmation dialogs before doing critical changes"

If you are not using Windows XP, in the same "Main Settings" section described above, ensure that both the selections for the "System Restore" options are not ticked.
If neither of these two main causes and possible solutions do not resolve this problem for you, then you will need to wait for the release of the next update of the Spybot S&D main application.

Thank you to the Team Spybot Development Team and Net-Integration member md usa spybot fan for their contributions

================================

Voor Ad aware heb ik nog steeds problemen en heb op ASO een hijack this log topic geplaatst watn die doet het nog steeds niet.
Alsvast bedankt voor jullie hulp.

groetjes Ronald

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan