spybot veranderd, reden tot ongerustheid ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theo1000

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2006
Hoi.

Ik heb na mijn installatie van win xp nogal wat last gehad van spyware/virus gedoe. Ik heb echter met zo een beetje elk (gratis) programma als avg en ewido en online scanners gewerkt. Geen enkel programma geeft nu nog aan dat er problemen zijn.

Echter spybot blijft ook na her nstallatie aangeven dat het veranderd is en aangezien het progje zichzelf niet veranderd het aanbeveelt direkt te scannen op virusaktiviteit.
Kan dit een fout zijn van het programma of betekend dit dat ik toch echt nog problemen heb.

Volgens mijn geupdate avg ben ik clean.

Dank.

zou je hiervan even een screenshot van laten zien? (prntscrn) dan kan ik je makkelijker helpen met je probleem.

gr roel

eh lastig ik weet niet hoe dit moet maar de tekst is letterlijk:

This application has been changed since it was created. Since spybot does not change itself we recomemd you to scan for maleware / viruses instantly.

Overigens merk ik nu dat iexplorer ook weer om de haverklap plat gaat. Volgens mij word het tijd om eens te gaan investeren in echt goede virusscanners want dat gratis spul als avg laat me maar vies in de steek.

Denk dat AVG met dezelfde viruslijsten werkt als de betaalde scanners, maar een nieuw virus eerst ondekt zou moeten zijn alvorens er iets tegen gemaakt is, en dat geldt ook voor de betaalde versies.

Scannen in veilige modus met netwerkondersteuning, en dan ook nog, een eventueel een online, wil ook wel eens helpen.

Ik kan nu bijna alle ddl's in de windows\system32 map nu dromen, en weet dat er toch wel eens iets doorheen slipt, ook na een online scan door een gerenomeerd merk.

oke nou iexplorer is bij mij nu niet meer te gebruiken. :(

Hoe start je onder xp in de veilige modus met netwerkondersteuning ?

ja das waar zo heb ik het idd een tijdje gedaan. Alleen heb ik nu alleen xp en daar gaat ie naar het bios scherm gelijk naar toe. Als ik f8 ingedrukt hou geeft ie een foutmelding dat ik tijdens het opstarten van mijn toetsen bord af moet blijven.

Ja oke ik heb het nu gedaan via msconfig. Alleen heeft het scannen in de veilige modes ook niet geholpen omdat onderdeel van het probleem is dat iexplorer telkens plat gaat. Op het laatst van de scan dus ook in veilige modes. Ik heb geprobeerd bit defender te draaien en iig ging het tot het laatste momentje volgens bitdef goed. Geen meldingen. Ik heb nog geprobeerd trend micro te draaien onder firefox maar na een hele korte scan waren er ook volgens dat programma geen problemen.

Bij het opnieuw opstarten gaf ook mijn avast aan dat het gemodificeerd was. Ik weet eigenlijk niet meer zo goed wat ik hier aan moet doen.:(

Als het zolang duurt met een probleem met spyware e.d. kies ik altijd voor een herinstallatie en een backup. Dit kost uiteindelijk minder moeite en tijd dan te proberen het hardnekkige te verwijderen.

Ja je hebt gelijk. Ik heb echter al een paar keer met windows 98 waarbij ik bijna hetzelfde probleem had, toen alleen een slecht werkende iexplorer, mijn schijven geformateerd en ik wordt het telkens weer opnieuw formateren en installeren een beetje moe.

Ik zal opstarten met een schone dos versie. Mocht het probleem er dan nog zijn moet ik mischien gaan denken aan hardware oorzaken. Enfin waarschijnlijk is dat onzin en ben ik er dan vanaf.

Bedankt mvrg.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan