Spybot vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gulzar

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2003
Hallo,
Net was ik op download.com en las daar de meningen over Spybot. Het was niet erg positief, klachten over dat het niet werkt, crashes veroorzaakt en het zou zelfs een virus bevatten (Coreflood). Ook zijn er verdenkingen dat de maker van het programma valse positieve meningen plaatst. Wat vinden de experts hier ervan?
Groet, Stijn

Zou als ik jou was Spybot maar gewoon gebruiken en de waarschuwingen van de maker ter harte nemen.
Anderen lezen deze waarschuwingen blijkbaar niet of willen ze niet lezen.
Daarbij kun je je afvragen of bescherming tegen bijna 10.000 foute codes en dus verwijzingen opwegen tegen misschien enkele false positives.

Ik ben naar de Spybotsite geweest, maar kon geen waarschuwingen vinden. Weet jij waar ze staan?
Groet, Stijn

Spybot werkt hier naar volle tevredenheid. Virussen heb ik nooit aangetroffen. Het zal ongetwijfeld niet perfect zijn. Maar met de prijs/prestatieverhouding zit het wel goed. Ik wou dat ik dat ook van de sortware van Gates kon zeggen.

Ton,

mijn ervaringen met beide progjes (die ik na elkaar uitvoer) zijn idd. prima. In een opzicht verschillen ze bijzonder veel en daarom zijn ze m.i. niet van een gelijkwaardig niveau :

AAW brengt gemiddeld 2 a 3x per week een update reffile uit, terwijl Spybot soms een week (of twee a drie) en in een enkel geval zelfs enkele weken lang geen update uitbrengt. (= een maand of twee geleden geweest) Dit laatste rechtvaardigt m.i. de visie dat AAW wat "beter te vertrouwen is" dan Spybot omdat AAW simpelweg kennelijk het meest actuele aan "boord" heeft.

Laatst bewerkt:
Ik scan altijd met beide programma's achter elkaar aan. Meestal vindt de tweede altijd nog wel iets dat de andere heeft laten zitten. Je heb het dan meestal over een tracking cookie, volgens mij niet iets om echt wakker van te liggen (voor zover je dat over computers al zou moeten doen).

Ik ben het met Pasja eens, dat Ad-Aware de laatste tijd (en dat in tegenstelling met de situatie van een tijdje geleden) sneller is met updates, mede veroorzaakt door het feit dat Lavasoft goed lopende shareware versies van AAW uitbrengt, waardoor het qua financiën in staat is een flink team draaiend te houden.

SB is daarentegen volledig freeware, en Patrick Kolla doet zowat álles zelf.

Maar daar ging de oorspronkelijke vraag van Gulzar eigenlijk niet over.
We kunnen het geloof ik allemaal wel met de experts eens zijn dat het wat betreft de kwaliteit van SB zélf wel snor zit.

We raden nog steeds een combinatie van zowel AAW en SpyBot aan. Dat garandeert de beste resultaten.

Ik heb het net geinstalleerd en het werkt gewoon goed.
bedankt.
Groet, Stijn

Het is jammer als een op zich goed programma verdacht wordt gemaakt. Waarschijnlijk heeft de maker ruzie met iemand?

Ach, er zijn altijd mensen die hun computerproblemen aan een programma wijten dat daar eigenlijk niets mee te maken heeft.

Plus, sommige mensen begrijpen gewoon niet hoe ze er mee om moeten gaan.

Hoi,

Even ter aanvulling.
Gebruik Ad-Aware en Spybot resp.2 en 1 jaar(WinXP) en nooit problemen gehad.
Waar Ad-Aware net ietsjes te kort komt vult Spybot aan.
Nooit systeemcrashes, waarschijnlijk door het regelmatig gebruik van deze "puinzuigers"

Grtzzz.

Die mensen l.u.l.l.e.n uit hun nek en zijn zeker niet ouder dan 13 jaar.

Spybot S&D is et helemaal. :thumb:

Volkomen mee eens, trouwens waar zouden we zijn zonder deze programma's!

Ik ben beide makers dankbaar!!

Lucia

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan