spybot werkt niet?..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nightshade

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Berichten
213
Ik heb et al 3x geprobeerd.
Ik download et van download.com of zo'n andere mirror en ik install volledig. Dan open ik me via snelkoppeling of via de .exe in de map.

En dan laad ie ff....
zie ik soms een schermpje verschijnen en verdwijnen (heel snel). En verder komt ie in de prog balk onderin te staan. Maar ik kan em niet maximaliseren alleen afsluiten. Mischien heeft et iets met Mozilla Firebird te maken? Want die word ook opgestart zie ik in mn taakbeheer....

Ik vroeger op deze zelfde PC al eerder spybot gebruikt en toen deed ie et wel. Nu lukt et niet meer...

oh bij et opstarten wilde hij meteen naar internet....is dat normaal?

Ik heb em vanaf de officieele site gedownload.
 
Ik heb dezelfde problemen gehad. Ook met virusscanner. Bij mij was het een trojan backdoor.sdbot.
Op de een of andere manier wordt ala minuut een 'aanvaller' uitgeschakeld. Ik bleef aan het nieuw binnenhalen van programma's.
Zet de volgende eens op cd en voer daarvandaan een scan uit
O ja, in de files wordt bij exclusions juist diegene neergezet die jij zo naarstig zoekt.

Laat je in ieder geval ook scannen bij Symantec en Housecall.
 
het lijkt me toch sterk dat dit een trojan is. Want heel veel mensen hebben spybot en de meesten hebben die ook van de officieele site via download.com of een andere mirror. En ik heb nog niet echt problemen gehad en het voegt zich ook niet aan m'n opstart lijst toe.

Ligt het aan mijn PC of hebben andere mensen die het nu van download.com downloaden ook dit probleem?
 
Dat heb ik niet geschreven!!!!!!!!!
Spybot is goed maar hij kan gemanipuleerd worden door een trojan. (zoals ieder ander programma)
Bij mij werd er (kijk via verkenner) bij exclusions juist de trojan backdoor.sdbot vermeld. Nou.............zo gek ben ik echt niet om iets uit te sluiten waarna ik juist als een gek aan het zoeken ben.
Ook met mijn firewall en virusscanner was er het een en ander veranderd. Ze zagen niets meer.
En ook bij mij ging de update van Search en Destroy de deur uit. Als ik echter zelf wilde updaten kreeg ik te horen dat bla bla bla kapot was.
Het blijft dus opletten.
 
Heb het zelfde probleem.
Na het instaleren wordt ik nog wel verzocht een taal keuze te doen, maar daarna stop het programma direct.
Na het opnieuwe proberen te starten krijg je nog wel de juridische waarschuwing, maar het programma sluit vervolgens bijna direct, je ziet nog heel even het begin scherm (1/10 sec) van spybot.

Waar Nightshade en ik naar op zoek zijn is een iets duidelijkere uitleg over hoe we dit probleem oplossen.

N.b. ik heb het programma al en keer verwijderd en op nieuw geinstaleerd en ook geprobeerd spybot in de savemode te starten, werkt ook niet.
 
Laatst bewerkt:
Mijn raad is deze:
Sluit in ieder geval uit dat je een trojan in huis hebt.
Deze kan dit soort dingen veroorzaken. Neem een probeerversie van een maand van The Cleaner en let er op dat je aanvinkt dat er IN de zips gescand moet worden. Scan de boel. Je virusscanner kan n.l. al lang corrupt zijn. Verwijder je virusscanner en zet hem er fris op.
En als dit niets aan de zaak veranderd? Zou ik in het register gaan. Backup maken en dan voorzichtig alles verwijderen wat van Search and Destroy is.
Of Search and Destroy niet goed samen gaat met eventuele andere programma's weet ik niet.
Daar weten Pieter Arnz en Kleinkramer veeeeel meer van af.
 
als je een programma net installeerd gaat een trojan niet meteen dat prog manipuleren toch?

Ik heb em 3x gedownload en geinstalleerd vanaf 3 verschillende mirrors. Het lijkt me toch eerder dat de laatste versie het gewoon niet doet?

Ik heb m'n PC gescant en met hijack en geen trojans or what so ever.

enne weet iemand dan welke andere programma's niet goed samengaan met spybot?

Ik krijg namelijk helemaal geen foutmeldingen ofzo.
 
Het werkt,

Was de oplossing, file welke genoemd werd gedownload en gestart, na stap 1 nog een keer spybot gestart, zonder problemen, stap 2 was bij mij niet dus niet eens nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan