SpyHunter (Discussie)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michael4446

Meubilair
Lid geworden
23 apr 2006
[Crash edit]
Naar aanleiding van een discusie in iemand zijn/haar topic, maak ik deze topic aan. Hier kan de discussie verder gaan. De bericht zijn hier naar toe verhuist:)

De berichten komen oorspronkelijk uit de volgende topic:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=296067
Deze topic is nu opgeschoont.

Hier werd ook de vraag gesteld om een sticky topic te maken, waarin een link naar de verkeerde Antispyware programma's staat.
[/Crash edit]

[Offtopic edit]Sticky topic is aangemaakt:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=296149
:) Eventeule aanvullingen, kunnen aan mij doorgegeven worden.[/Offtopic edit]

Bedankt, ziet er goed uit.:thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, bedankt :thumb: maar zie ik het niet of......SpyHunter vind ik niet.

Ja, bedankt :thumb: maar zie ik het niet of......SpyHunter vind ik niet.

Op de lijst van Spyware Warrior is SpyHunter weg gehaald, maar het is nog een slecht programma.
Ook op verschillende Engelse en Amerikaanse anti-malware fora wordt SpyHunter nog wel als rogue aangemerkt. Dit is verder de note van Spyware Warrior op programma SH.

Ellendig programma en het is helemaal geen verwijderingstooltje, gewoon het programma SpyHunter zelf.

Op de lijst van Spyware Warrior is SpyHunter weg gehaald, maar het is nog een slecht programma.
Ook op verschillende Engelse en Amerikaanse anti-malware fora wordt SpyHunter nog wel als rogue aangemerkt. Dit is verder de note van Spyware Warrior op programma SH.

Ellendig programma en het is helemaal geen verwijderingstooltje, gewoon het programma SpyHunter zelf.

Ze zeggen dat ze SH niet meer aankunnen merken als rogue/verdacht, wel dat het geen goed programma is.............maar dat is toch iets anders.
Ik zit ook al een tijd te zoeken maar ik ben SH nog niet tegen gekomen als rogue.

Het maakt het er niet duidelijker op als SH niet te vinden is als rogue programma. :confused:

Ik snap nu wel beter waarom ik er niets over vond gisteren!

Laatst bewerkt:
Het probleem met de lijst van Spyware Warrior is dat het af en toe een beetje vreemd is, ze hebben namelijk strenge richtlijnen om een product Rogue te laten zijn, terwijl eigenlijk veel programma's die daar als note staan eigenlijk nog steeds rogue of heel slecht zijn.

Het maakt voor mij niet zo heel veel uit of het nou officieel als rogue staan genoteerd, het is eel heel slecht programma met een slecht verleden en nog steeds wordt het op fora als slecht aangemerkt, in vind het een niet aan te raden programma.

Ik blijf erbij dat ik het nog steeds een rogue anti-spyware programma vind.

Het probleem met de lijst van Spyware Warrior is dat het af en toe een beetje vreemd is, ze hebben namelijk strenge richtlijnen om een product Rogue te laten zijn, terwijl eigenlijk veel programma's die daar als note staan eigenlijk nog steeds rogue of heel slecht zijn.

Het maakt voor mij niet zo heel veel uit of het nou officieel als rogue staan genoteerd, het is eel heel slecht programma met een slecht verleden en nog steeds wordt het op fora als slecht aangemerkt, in vind het een niet aan te raden programma.

Ik blijf erbij dat ik het nog steeds een rogue anti-spyware programma vind.

Ik snap wel dat het voor jou niet uitmaakt, maar als de 'Sticky' het 'criterium' is voor een roque programma en het daar niet te vinden is, ondanks de strenge criteria van SW en het ook niet te vinden is op Nucia.................of (door mij) ergens anders..................:confused:

Met de strenge criteria bedoelde ik niet dat er veel programma's in die lijst komen maar juist minder dan eigenlijk kan ivm problemen met producten.
Maar goed, ik vind het rogue anti-spyware nog steeds, SW niet, ik zou het zelf niet gebruiken, Dat is mijn enige boodschap hier.
Laten we verder PHPsnaputnie verder helpen, dit haalt ook niks uit.

Laatst bewerkt:
Hier kunnen we er rustig over verder praten zonder een ander zijn topic te verzieken.

Het is mij op dit moment Michael, nog niet helemaal duidelijk waarom jij mij de schrik van de avond bezorgde door te melden, gebruik dat tooltje van Ton niet het is rogue anti-spyware en je krijgt alleen maar meer troep op je PC.

Ik ging er in eerste instantie vanuit (gezien jou kennis) dat ik stom was geweest, (hoewel ik het wel opgezocht had), dat jij natuurlijk gelijk had.

Ik ken het hele programma niet (persoonlijk), en het kan best een slecht programma zijn, maar misschien gaan jou conclussies toch een beetje te ver.
Ik heb tot op dit moment nog geen feiten kunnen vinden die jou beweringen staven, heb jij sites waar staat dat SP een rogue anti-spyware programma is.
Die zou ik dan graag eens bekijken, mijn zoek tocht heeft niets opgeleverd.

Dan spijt het me zeer dat ik je de schrik van de avond heb bezorgd, was niet de bedoeling...

Ik had misschien wat rustiger kunnen reageren, maar het was al de 2e keer dat iets van SpyHunter per ongeluk werd aangeraden door een removal tooltje van die site te geven.
Ik vond het een beetje vervelend worden die SpyHunter en al die andere rogue anti-spyware programma's.
Sorry hiervoor.

En oa hier staat er wat over.
En ook belangrijk: SpyHunter wordt in Spybot S&D gezien als Malware en wordt dan ook verwijderd.

En heeft misschien niet direct met rogue te maken ( maar toch ook weer wel ): op veel plekken wordt gezegd dat SpyHunter heel weinig vindt en ook veel niet kan verwijderen. Plus dat die pagina 1 groot leugen is, die link is helemaal geen speciaal removal tooltje voor die specifieke malware maar gewoon SpyHunter zelf.

Laatst bewerkt:
Gezien jou antwoord, andere informatie en omdat we nu een sticky daarover hebben, zou het toch een stuk duidelijker zijn om misschien een aanhangsel (bij de sticky) te maken met niet aan te raden programma’s.
Programma’s die niet in de lijsten voorkomen als zijnde (echte rogue anti-spyware programma's), maar die niet echt aan te raden zijn, om werking of slechte reputatie.

Als je een sticky hebt zul je daar om misverstanden te voorkomen toch zo duidelijk mogelijk moeten zijn.

Wat is jou mening hier over ?

Prima idee Ton!:thumb:

Dan hebben we de link naar de SW lijst rogue anti-spyware programma's en die link naar het topic op Nucia waar de lijst in het Nederlands staat ( wel paar maanden verouderd, maar verder kloppend ) en een eigen lijst die niet officieel als rogue worden beschouwd maar niet aan te raden zijn.

Nee, dat denk ik ook niet, maar het is beter dan niets en het kan helpen voor komen dat die programma's aan geraden worden.
En dat is in iedergeval beter voor oa jou gemoedsrust. :p :)

De mod mengt zich even in de discussie.:p

Ik vind het prima, alleen is vaak een nadeel, dat er vragen doorheen komen. Met andere woorden de topic gaat vervuilen. Om nou nog een sticky topic aan te maken, lijkt me wat te veel worden.(er staan er al een hoop in deze sectie)

Mischien handiger de lijst die erbij moet als tweede bericht bij het sticky topic te zetten. De topic blijft opslot, maar kan altijd geupdate worden, als julie doorgeven wat erbij moet komen. Zo blijft de topic schoon. Maak zelf een duidelijke aanvulling en ik wil dat best kopieren en er bij plakken. Je kunt mij dat dan via de mail doorgeven.(zet er wel duidelijk een onderwerp bij de mail, zodat ik het niet over het hoofd zie en weet waar het over gaat.)

Crash, dat was ook de bedoeling als 2e bericht bij dat sticky topic.:thumb:

Kunnen we hier dan de lijst maken en dan jouw even melden dat de lijst hier staat en dan kan je dat kopieren? Want als andere mensen nog zo'n programma hebben kunnen zo dat hier ook melden. Zo hebben we een zo volledig mogelijke lijst.

De mod mengt zich even in de discussie.:p

Ik vind het prima, alleen is vaak een nadeel, dat er vragen doorheen komen. Met andere woorden de topic gaat vervuilen. Om nou nog een sticky topic aan te maken, lijkt me wat te veel worden.(er staan er al een hoop in deze sectie)

Mischien handiger de lijst die erbij moet als tweede bericht bij het sticky topic te zetten. De topic blijft opslot, maar kan altijd geupdate worden, als julie doorgeven wat erbij moet komen. Zo blijft de topic schoon. Maak zelf een duidelijke aanvulling en ik wil dat best kopieren en er bij plakken. Je kunt mij dat dan via de mail doorgeven.(zet er wel duidelijk een onderwerp bij de mail, zodat ik het niet over het hoofd zie en weet waar het over gaat.)

Zoals Michael al zei, dat is ook de bedoeling. :)
Het moet wel overzichtelijk blijven, dus ook de namen op alfabet.

Laatst bewerkt:
Oke, ik ga alvast een lijstje verzamelen, maar zonder naam van fabrikant erbij.
Dus niet Lavasoft Ad-Aware maar Ad-Aware oke?
Ad-Aware natuurlijk als voorbeeld, deze moet er natuurlijk niet bij.:p

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan