Spyhunter gebruiken?

• Onderwerp starter Onderwerp starter tbank
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tbank

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2007
Helaas heb ik het qvo6-virus op mijn pc. Heb al geprobeerd het met Revo uninstaller en in IE weg te krijgen, maar dat lukt niet (voldoende). Op Helpmij vond ik een tip van jullie om een speciaal programma te downloaden voor het verwijderen van qvo6. Volgens mij via de site malwarehulp.nl heb ik Spyhunter SH4 geinstalleerd. Dat programma is volgens jullie gratis, maar Spyhunter wil dat ik eerst registreer en met mijn creditcard betaal voor hij het virus verwijdert. Ik durf dat niet goed en heb twee vragen:

- Is Spyhunter SH4 zelf wel veilig?
- Als Spyhunter wel veilig is en ik met mijn creditcard betaald, wordt mijn rekening dan vervolgens niet via het qvo6-virus geplunderd?

Graag z.s.m. advies.

Goedemorgen.

Heb je deze al eens geprobeerd? eventueel in veilige modus uitvoeren.

Bedankt voor snelle reactie. Moet ik ze allebei uitvoeren (anti-malware en super anti-spyware)?

Hoi,

Nee hoeft niet je zou eerst malware eens proberen kunnen draaien of dat het oplost, en je kan altijd superantispyware altijd nog doen

Ik heb anti-malware gedraaid en ruim 300 items laten verwijderen, maar ik krijg bij IE en Mozilla nog steeds het qvo6-startscherm:-(
Wat nu?

qvo6 weg?

Bedankt voor alle tips. Ben ermee aan de slag gegaan.

Ik heb het protocol van Poekje gevolgd (voor het overgrote deel: ik snapte bij Eset niet hoe je "als administrator uitvoert"' en hoe ik Add-ons moest krijgen).
Toen was het nog niet weg, dus ook Junkware removal tool gedaan. Toen had ik niet meer qvo6 bij IE maar nog wel bij Firefox.
Junkware gaf een melding dat het HDvid codec niet wegkreeg, dus heb dat met Revo uninstaller weggehaald en ook ff dshow v1, want volgens mij allebei virus-gerelateerd.
Toen was het nog niet weg bij Firefox (pffffff), dus ook nog de tips van ligthframe opgevolgd.
Nu krijg ik ook bij Firefox niet meer qvo6 als startscherm. Ben ik het nu definitief kwijt?

@Lightframe:

Uit onze huisregels;

•Geef geen "kale" links als antwoord, omschrijf op zijn minst wat er op de betreffende pagina te vinden is en waar precies naar gekeken dient te worden. Is de site in een andere taal dan Nederlands? Vermeld dit dan ook even.

Gaarne aandacht hiervoor.

Qvo6 is geen malware. Het is slechts een gewijzigde startpagina en browserextensie die door de gebruiker zelf is geïnstalleerd omdat die gebruiker te snel op OK klikte zonder te lezen wat er nu precies wordt geïnstalleerd.
Op de website van Qvo6 staat precies beschreven hoe je dit weer ongedaan kunt maken: http://www.qvo6.com/uninstall.html
Vergeet vooral dat laatste stukje niet.

ik had ook eens last van deze qv06. maar ik heb het weg gekregen met adwcleaner. helemaal weg.

Dank voor je toevoeging lolbroek1966. Oude topics(ouder dan drie maanden) mogen met rust gelaten worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan