Spyware algemene vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanschagen

Banned
Lid geworden
26 nov 2001
Hallo.
Ik ben ongerust geworden sinds ik Tros RADAR gister gezien heb,Over spyware.
Nou heb ik normaal 2 x firewall,virusscanner,spywareblaster,spware guard,spybot S&D,adaware en nu ook nog spy sweeper erop gezet en die vind nog weer eens 4 adwares,en ik clean het register wekelijks,wat kan ik nou nog meer doen???

Je hoeft je echt geen zorgen maken over die 4 spyware-boefjes die weer binnensluipen. Dit zal je systeem niet enorm traag maken. Gewoon regelmatig blijven scannen en verwijderen en et moet allemaal goed komen.

Veel spyware veroorzaakt een traag systeem en ik neem dat je het nooit zover laat komen.

Beste Vanschagen,

het is raadzaam om voorzichtig te zijn met het downloaden van programma's.

Je zou bijvoorbeeld ook kunnen overstappen op een andere browser, bijvoorbeeld Firefox van Mozilla. Omdat Internet Explorer beduidend gevoeliger is voor spyware.

Daarnaast gewoon geregeld scannen met ad-aware e.d. Zoals je dat ook doet met je anti-virus programma.

Beste vanschagen,

naar mijn mening ben je nu wel redelijk beschermd tegen spyware! En wat Muurhond zegt, geregeld je systeempje scannen, is ook raadzaam.

En als je problemen hebt met het verwijderen van spyware kan je natuurlijk altijd terecht op helpmij.nl!

Ik mis de belangrijkste stap; "internet explorer niet gebruiken" in de stappenplan van radar om spyware te voorkomen. :confused:

Geplaatst door @temptation
Ik mis de belangrijkste stap; "internet explorer niet gebruiken" in de stappenplan van radar om spyware te voorkomen. :confused:

Was wel te zien in de uitzending. Ik miste trouwens wel wat info. Radar brak in op een pc met voldoende beveiliging, wat er dan op stond qua programma's ter bescherming werd niet gemeld, jammer.

Hier is de uitzending qua spyware-fragment nog een keer te zien: http://www.trosradar.nl/?url=PHP/news/27/766/#

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan