spyware en ad aware ongestraft gebruiken???

Status
Niet open voor verdere reacties.

panisb

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2002
Hallo allemaal, in verband met mijn fanatieke surf en downloadgedrag ben ik een regelmatige gebruiker van spybot en adaware. Nu vraag ik me af of je alles wat deze programma's vinden ongestraft kunt verwijderen. Ik had vandaag namelijk een fotoprogramma dat daarna niet meer werkte. Met andere woorden:zou iemand mij willen uitleggen wat ik wel en wat ik niet moet verwijderen. Alvast hartelijk bedankt voor de oplossing, bibi

Geplaatst door panisb
Hallo allemaal, in verband met mijn fanatieke surf en downloadgedrag ben ik een regelmatige gebruiker van spybot en adaware. Nu vraag ik me af of je alles wat deze programma's vinden ongestraft kunt verwijderen. Ik had vandaag namelijk een fotoprogramma dat daarna niet meer werkte. Met andere woorden:zou iemand mij willen uitleggen wat ik wel en wat ik niet moet verwijderen. Alvast hartelijk bedankt voor de oplossing, bibi

De spyware zit dan gekoppelt aan het programma en zal zonder spyware niet draaien .
Kunt beter na een alternatief fotoprogramma uitkijken >

maar ik kan dus echt alles laten verwijderen wat zulke programma's vinden? Ook als het in het register enzo zit.(Hkeyreg) (Ik ben een leek hoor dus ik weet dat allemaal echt niet)

Geplaatst door panisb
maar ik kan dus echt alles laten verwijderen wat zulke programma's vinden? Ook als het in het register enzo zit.(Hkeyreg) (Ik ben een leek hoor dus ik weet dat allemaal echt niet)

Zie het zo :

Dit programma speurt je computer af naar alle sporen die naar spyware wijzen. Gevonden bestanden kan je verwijderen en (indien je de backup-functie gebruikt hebt) eventueel weer terugzetten. Dit terugzetten kan nodig zijn omdat veel programma's die Spyware in zich hebben niet werken zonder deze spionage-module. Je kan achteraf dan nog altijd besluiten toch het betreffende programma te draaien en de "spionage" maar op de koop toe te nemen.

Bron

panisb,

Je moet gewoon alle programma's verwijderen hoor.
Helemaal geen probleem.
Het kan dan zijn dat sommige programma's niet werken, maar dan betekend het ook dat die programma's niet goed waren voor je pc.
Bijvoorbeeld: de gewone Kazaa is wel leuk om te hebben maar zit vol met spyware.
Dan kun je een alternatief nemen en Kazaa lite bijvoorbeeld nemen.
Zo zijn er nog veel meer voorbeelden.

Trouwens: welk fotoprogramma had je eigenlijk?

allereerst bedankt allemaal voor de hulp. Ik zal gewoon voortaan alles verwijderen. Het fotoprogramma was fotogear. Dat zat er standaard op bij mijn nieuwe latop van sony. Ik zal wel een ander kopen of downloaden. Iemand nog een goede tip?

panisb,

Het ziet er naar uit dat er een vals positief gevonden is, d.w.z. dat spybot een fout heeft gemaakt denk ik, want ik kan nergens fotogear (of photogear) vinden dat spyware is.

Dus wat ik zou doen is gewoon fotogear gewoon weer installeren en die dan bij de uitzonderingen zetten van spybot zodat hij niet opnieuw verwijderd wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan