Spyware en ik ben geen pcgenie

Status
Niet open voor verdere reacties.

daanrulkens

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2008
Sinds afgelopen vrijdag heb ik, zoals hij zelf aangeeft, spyware op mijn laptop (ASUS X50N) met Vista. Er kwam een melding van Windows Security Alert en als niet volleerd spyware ontdekker heb ik op protect geklikt.

Nu heb ik dus dat probleempje. Het heet Spyware.RemoteSpy[B-Type] en verschijnt iedere keer opnieuw in mijn venster.

Ik ben bang dat hij al aardig wat schade aangericht heeft op mijn laptop, maar hopelijk heeft iemand van jullie een idee wat ik kan doen en moet doen om het eraf te krijgen.
Als Virusscan heb ik Lavasoft, Ad-Aware en Ad-Watch en een meegeleverde PC internet beveiliging van Telfort internet.

Hopelijk hebben jullie wat aan deze informatie en hebben jullie enig idee wat ik kan doen. Als je nog iets nodig hebt van info zeg het me ik doe er alles aan om het eraf te krijgen.

Alvast bedankt

Welkom bij de Helpmij!
Download eens Spybot Search and Destroy : Klik
Als die het probleem niet oplost, ga ik je doorverwijzen naar mensen die het via de computer wel definitief voor je kunnen oplossen.

Niks ten nadele van jou en Spybot hoor Pasja maar ik raad toch SAS aan.

Ga naar www.superantispyware.com

Download daar de FREE versie en installeer en update deze.
Laat hem vervolgens scannen en alle infecties verwijderen.
Geen resultaat? Meld je dan inderdaad weer hier.

Geen probleem, dan maar achter elkaar (beter 2 goede tools naar de pc laten kijken dan één en met Ad-Aware meegerekend zelfs 3)

Laatst bewerkt:
Niks ten nadele van jou en Spybot hoor Pasja maar ik raad toch SAS aan.

Ga naar www.superantispyware.com

Download daar de FREE versie en installeer en update deze.
Laat hem vervolgens scannen en alle infecties verwijderen.
Geen resultaat? Meld je dan inderdaad weer hier.
Ik heb overigens al vaker positieve berichten over SAS gehoord. Echter, over Spybot S&D hoor ik ook al jaren positieve berichten (mogelijk zelfs al jaren voordat SAS werd uitgevonden..?) en deze tool wordt m.i. ook door miljoenen tot volle tevredenheid gebruikt.
Ik ga ze nu beide (inc. Ad-Aware 2008) eens een poosje achter elkaar draaien en zal ze afwisselend als 1e, 2e en 3e starten. Na enkele maanden kan ik dan een "echte" ervaringsconclusie trekken of de één meer verwijdert dan de ander, dan wel dat de 2e en / of 3e nog dingen vindt die 1 over heeft gelaten.
Ik zal er wel een keer een topic over starten.

Deze test is niet zinvol als deze al eens eerder door anderen is gedaan. Dan zou het 't wiel opnieuw uitvinden zijn. Weet jij toevallig of zo'n test al eens is gedaan?

Laatst bewerkt:
Wat ik uit ervaring weet door eigen gebruik bij vele mensen en wat ik hier vaak lees op Helpmij is dat SAS ontzettend veel verwijderd en in heel veel gevallen een HJT Log overbodig maakt.
Ik was er eerst ook sceptisch over maar ik ben nu helemaal om.

Ok, da's helder.

Ik ben niet zozeer sceptisch, maar word als pc bezitter die al even meeloopt soms wel een beetje moe van mogelijke hypes op dit soort terreinen. (Ik ben wat terughoudend op dit terrein want ik ben geen deskundige. Ik word dan ook graag door een deskundige onderuitgeschoffeld als die harde informatie heeft omtrent het hoe en waarom)

Jaren en jarenlang wordt (als voorbeeldje) Spybot de hemel in geschreven en dan komt er een ander (niet persé SAS) en dan is die opeens "hot". Als ik dan vervolgens een kwartiertje besteed aan het Googlen waaróm die nieuwe dan zo goed is, dan blijft dat een beetje vaag. Vandaar dat ik mij dan soms afvraag of een nieuwere dan mogelijk meer een "hype" is (een "hang" naar iets nieuws) dan dat deze echt veel toevoegt aan het anti spyware offensief.

Laatst bewerkt:
Dan ben je hetzelfde als ik wat dat betreft maar SAS draait alweer een tijdje mee hoor en bewijst zich gewoon telkens weer.
Maar, test het eens en hou me op de hoogte van jou mening.

Doe ik.

Tweede reden dat ik soms letterlijk wat "moe" wordt van die tools, is dat wanneer je iedereen mag geloven, er inmiddels al een stuk of 5 uitstekende anti spyware scanners zijn. Het gaat mij toch echt te ver om iedere week (ik pleeg 1x per week grondig systeemonderhoud) 5 anti spyware scanners naar het systeem te laten kijken. Dat wordt kwantitatief dan langzamerhand wel érg veel én langdurig. Ik doe liever "leuke" dingen met de PC.

Hallo Raymond,

ik ben al klaar met de test / stop ermee. SAS verdwijnt onmiddellijk weer in de prullenbak bij mij. Ik vind het een "slechte" scanner. Kijk vooral ook even naar dit topic.

Kijk dan eerst even naar de 2 bijlagen. (behoudens een heel regiment cookies weinig bijzonders, op één mappie na.....................)

Lees dan mijn reactie:

Spruce DVD is een uiterst serieus, betrouwbaar en uitstekend videobewerkingsprogramma. Naast het geprezen MBAM (zie geplaatste link van eerder topic) is SAS nu al de tweede scanner die meent mij te moeten "afhelpen" van dit uitstekende programma. Noch Ad-Aware 2008, noch Spybot willen mij van dit niet bestaande "probleem" afhelpen.

Zowel het MBAM, alsmede het SAS worden aangeprezen. Laten nu net déze twee scanners mij van een stukje prachtige software af willen helpen....................
Ik kan er dus niet op vertrouwen. Als ik een complete leek zou zijn geweest, dan zou ik het advies van SAS wellicht hebben opgevolgd (en dat van MBAM) en dan zou ik nu zonder mijn prachtige Spruce DVD zitten.

De brandende vragen die bij mij dan opkomen zijn: "Welke toekomstige false pos. mag ik nog meer verwachten?", en : "Wat als ik bij die "hits" dan toevallig niet weet dat het betrouwbare software is?".

Daarop antwoord ik dan : "Daar pas ik voor, ik vertrouw liever op de scanners die mij nog nooit af hebben willen helpen van betrouwbare software".

Ik voel mij langzamerhand een "kruisvaarder" tegen producten die velen als "uitstekend" beschouwen. Da's vooral niet mijn bedoeling. Ik kan allleen maar vaststellen dat ik op mijn monitor zie wat ik zie, daaruit een logische conclusie moet trekken en vervolgens daarvan verslag doe.....................

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    84,1 KB · Weergaven: 38
  • Presentatie2.jpg
    Presentatie2.jpg
    94,2 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:
Ik kan mij voorstellen dat je niet genoeg tijd had om dat MBAM topic helemaal door te lezen, maar iemand heeft de makers ervan in kennis gesteld en MBAM heeft de false pos. al gecorrigeerd. (de laatste 2 berichten in dat topic) Geloof mij! Spruce (Maestro) DVD is een stukje gerenommeerde software.

Het gaat mij dan ook niet eens zozeer om Spruce op zichzelf, het gaat mij meer om het vertrouwen dat ik moet kunnen hebben in een scanner. De SAS scanner heeft het nú mis. Maar hoe weet ik in toekomstige gevallen dat de scanner het niet wéér mis heeft?

Laatst bewerkt:
Haal net mij bericht weg :D

Maar okay, even het volgende.
Natuurlijk kunnen het valse meldingen zijn maar die heb ik zowel met Spybot als Ad Aware ook gehad. Meerdere malen zelfs en geloof me ik zie heel wat PC's in een maand .
Dat zowel SAS als MBAM er hier naast zitten is overigens wel duidelijk wat niet wegneemt dat ze verder ook hun diensten wel bewezen hebben.Ik heb tot op heden nog nooit last gehad van valse meldingen van deze twee wat ik niet van Spybot en Ad Aware kan zeggen helaas.

Laatst bewerkt:
Da's nu net mijn "kruisje": ik gebruik al jaren en jaren Ad-Aware en knikker altijd blindelings weg wat het vindt en ik heb nog nooit één enkel probleem gehad met mijn pc of daarop staande software.
Datzelfde geldt ook voor Spybot, al gebruik ik dat wordt korter. Ook alles wat Spybot vindt knikker ik blindelings weg en ik heb nog nooit een haperende machine / software gehad omdat één van die twee iets "belangrijks" vernietigd had wat niet vernietigd had mogen worden.

Hetzelfde geldt voor Ccleaner, (al is dat geen scanner) Ook die vertrouw ik blindelings (en terecht zo blijkt al 2 jaar)
terwijl ik weet dat er ook andere registery tools zijn die nare dingen met je register (kunnen) doen.

Laatst bewerkt:
Ik helaas dus wel.
Maarre, gebruik wat JIJ vertrouwt en niet anders !!

CCLEANER gebruik ik overigens ook al jaren zonder problemen.

Laatst bewerkt:
Uiteraard, maar ik zou absoluut niet willen dat mensen scanners gebruiken die dingen van hun systeem (voorstellen te) verwijderen, die helemaal niet verwijderd dienen te worden omdat ze oké zijn.
Zeker voor "leken" is dat "levensgevaarlijk".

Dank jullie wel
Ik download ze allebei wel
Als ik nog problemen heb roep ik wel weer

dankje

He
Ik heb 2 keer, plus opnieuw opstarten enzo, Spybot gedraait. Er blijven nu alleen 2 entries over. Het heet, UtiledeProtection en de melding van Windows Security Alert blijft terugkomen. Ik weet neit of iemand nu weet wat ik kan doen?

Ik heb even een screenshot gemaakt van de foutmelding, het spybot venster en het windows alert venster. Hopelijk heb je hier iets aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan