Spyware en S&D

Status
Niet open voor verdere reacties.

roger claes

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 aug 2004
1.Als ik een spyaudit doe met " http://www.webroot.com/services/spyaudit_03.htm " van Spysweeper bekom ik volgende resultaten.

Spyware Found on Your Computer

Trojans· Hot Canada · UKVideo 2
System Monitors 0
Adware· WildTangent 1
Adware Cookies 0

BESLUIT :Current Risk:"Dangerous"

Bij een scan met de probeerversie van "Spysweeper" wordt NIETS gevonden.
Ook niet met Ad-Aware, CWShredder, Aluria Spyware Eliminator van www.aluriasoftware.com en Norton Internet Security.
S&D heeft wel iets gevonden nl. DSO Exploits. Of dit iets met elkander te maken heeft weet ik niet.

De resultaten van S&D:

--- Search result list ---
DSO Exploit: Data source object exploit (Register-verandering., fixed)
HKEY_USERS\S-1-5-21-2000478354-152049171-842925246-1000\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones\0\1004!=W=3

DSO Exploit: Data source object exploit (Register-verandering., fixed)
HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones\0\1004!=W=3

Deze resultaten komen steeds terug.
Wat betekent dit en HOE kan ik dit oplossen?

2. Een paar vragen over S&D.

1- Het pad "Navigatie"- "Tools"- "System Internals"-"check"- "Fix selected problems" geeft volgende gegevens.
HOE MOET IK DEZE INTERPRETEREN EN KAN MEN ZE TERUGZETTEN?

-Category: Te draaien bestand bestaat niet
Location:HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\LDM
Filename: \Program\BackWeb-8876480.exe
Data:

-Category: Vermist hulpbestand
Location: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\HTML Help\artgalry.chm
Filename: artgalry.chm
Data:

-Category: Vermiste shared DLL
Location: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\SharedDlls\C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Adobe\Photoshop Album\Catalogi\My Catalog.psaCatalogi\My Catalog.psa
Data:

-Category: Verkeerde un-install informatie
Location: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\Spyware Eliminator
Filename: C:\PROGRA~1\ALURIA~1\ASE\UNWISE.EXE C:\PROGRA~1\ALURIA~1\ASE\INSTALL.LOG
Data:

-Category: Verkeerd app pad
Location: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\App Paths\udfrinst.exe
Filename: C:\Program Files\Adaptec\Easy CD Creator 5\DirectCD\udfrinst.exe
enz.....

2-Hoe kan men de resultaten , in quarantaine, verwijderen?

3- Bestaat er een Nederlandse handleiding van S &D?

Besturingssysteem: Windows 2000 SP 4
Browser: IE SP 1

Dank bij voorbaat

Zozo, dat is een heel verhaal :)

1. DSO Exploits: Dit is een bug in Spybot S&D, maak je daar maar geen zorgen om. Deze melding kun je veilig negeren.

2. Gevonden "rotzooi" van dat tooltje: Ik zou er niet zo op vertrouwen, omdat SpySweeper zelf ook niet al te best is (veel valse positieven, dat houdt in dat hij "spyware" vindt die in werkelijkheid niet op je systeem staat). Plaats anders eens een HijackThis logje op het forum. Zie in de sectie spyware (deze sectie dus) voor het topic "Helpmij tegen spyware offensief". Lees het eerste bericht daar goed door.

3. Resultaten in quarantine: Dat snap ik niet helemaal, zou je die vraag nog eens wat beter kunnen specificieren?

4. Nederlandse Handleiding Spybot: Hier een eigengemaakte:
http://home.filternet.nl/~hansp21/spybot.html

Graag nog een antwoord op vraag 2 punt 1 ivm S&D.
Spybot geeft hierin: bestanden die niet bestaan, vermiste hulpbestanden, vermiste shared DLL, verkeerde un-install informatie, verkeerd app pad, enz....(zie oorspronkelijk bericht)

Vwb quarantaine:
Zie in het programma S&D het pad: navigatie....tools....bekijk foutrapport of
navigatie....info&license....statistics

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan