spyware in exe fille

Status
Niet open voor verdere reacties.

ibiza

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 apr 2002
kan je spyware al detecteren in de exe file
als er spyware in zit weet je het al

Dat zou alleen kunnen als je de broncode van het bestand zou uitlezen en weet thuis te brengen...

weet ik
maar je voor je download ergens een programaatje hoe weet je op voorhand of het clean is of niet
spyblaster zal dan wel blokkeren ,maar ik zeg altijd
voorkomen is beter dan genezen:D

rve123 zei:
Dat zou alleen kunnen als je de broncode van het bestand zou uitlezen en weet thuis te brengen...
dus je moet al een spywareexpert voor zijn
dus geeft geen zin ,om dat ene bestand gewoon te scannen

ibiza zei:
weet ik
maar je voor je download ergens een programaatje hoe weet je op voorhand of het clean is of niet
spyblaster zal dan wel blokkeren ,maar ik zeg altijd
voorkomen is beter dan genezen:D

En een up to date virus scanner kan dat ook wel. Maar vooraleer je het gedownloade prog opent, toch even een controle met je virusscanner en anti spyware progs.

Even een kleine toelichting:o

Het ligt er een beetje aan de spyware erbij zit.

In Messenger Plus zit spyware (met keuze), maar die wordt niet herkent (het installatie-bestand).

Andere bestanden worden weer wel herkent. Denk maar aan virussen in een zip-bestand. Die worden ontdekt voordat het zip-bestand wordt uitgepakt.

rve123 zei:
Even een kleine toelichting:o

Het ligt er een beetje aan de spyware erbij zit.

In Messenger Plus zit spyware (met keuze), maar die wordt niet herkent (het installatie-bestand).

Andere bestanden worden weer wel herkent. Denk maar aan virussen in een zip-bestand. Die worden ontdekt voordat het zip-bestand wordt uitgepakt.

:thumb:

Ik ga ergens de mist in wat is het verschil tussen NUCIA/ASO, ik ziet dat het bij elkaar hoort maar weet niet wat het verschil is, kan iemand dat mij uitleggen, ieder gaval bedankt.

Laatst bewerkt:
ibiza zei:
Typ in Google de naam van het programma en het woord spyware in.
Mocht het betreffende programma spyware bevatten dan vind je dat al gauw in de zoekresultaten.

Guus.

humpe zei:
Ik ga ergens de mist in wat is het verschil tussen NUCIA/ASO, ik ziet dat het bij elkaar hoort maar weet niet wat het verschil is, kan iemand dat mij uitleggen, ieder gaval bedankt.

Geen verschil Humpe.:) Gewoon twee domein namen, voor hetzelfde forum. Eerst was het AntiSpywareOffensief(ASO) nu de site geupgrade is, wordt Nucia gebruikt. Je kan nog steeds via AntiSpywareOffensief op het forum terecht, dat zal wel zo blijven ook.

Guus abc zei:
Typ in Google de naam van het programma en het woord spyware in.
Mocht het betreffende programma spyware bevatten dan vind je dat al gauw in de zoekresultaten.

Guus.
ja dat doe ik nu (soms)
ik dacht gewoon dat je ze op voorhand kon checken :(

Crash bedankt voor je uitleg.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan