Spyware: informatie vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eggermont

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2001
L.S,

Je hoort veel over spyware, volgens mij kan een buitenstaander dan in je computor inbreken en informatie stelen. Hoe voorkom ik dat anderen kunnen inbreken ?

Groeten

CE

Als je een firewall en een virusscanner op je pc zet en ze up to date houdt ben je redelijk veilig. Ook even uitkijken met wat je allemaal download natuurlijk.

Als je bang bent voor spyware kan je daar regelmatig op scannen met bijvoorbeeld spybot. Bent je er echt heel bang voor bent kan je nog een spywareblaster installeren.

Om anderen de toegang vanaf het internet op jouw computer te ontzeggen heb je een firewall nodig.

Programma´s die actief door andere gebruikers aangezet worden tot het stelen van informatie (en andere narigheden) heten trojans.
Om je daartegen te beschermen heb je een A(nti)T(rojan) programma nodig.

Spyware is meer een programma dat passief informatie over je doorgeeft. Meestal is dit ook voor commerciele doeleinden.

Als je aangeeft waar je wat meer informatie over wilt hebben en hoe goed je engels is (of juist niet) kunnen we wat gerichter antwoorden.

Lees ook eens wat threads door onder Internet > Beveiliging, daar kun je ook een hoop leren.

Groetjes,

Pieter

Geplaatst door Eggermont
L.S,
Je hoort veel over spyware, volgens mij kan een buitenstaander dan in je computor inbreken en informatie stelen. Hoe voorkom ik dat anderen kunnen inbreken ?
Groeten
CE

Eggermont,
Spyware wordt niet gebruikt om in je computer in te breken. Ik begrijp dat je dat denkt omdat de naam zo klinkt (spy-ware). Spyware wordt om commerciele doeleinde gebruikt. Het wordt voor marketing gebruikt. Bedrijven kunnen dan je surfgedrag volgen en weten naar welke sites je gaat. Maar met spyware is het zo dat het op je pc zonder jou toestemming gezet wordt, omdat je bijvoorbeeld een leuk en gratis programma hebt gedownload.
Maar een cookie bijvoorbeeld kan ook spyware zijn omdat deze ook je surfgedrag doorgeven aan andere sites die je bezoekt.

programma's zoals spybot en adaware verwijderen de spyware.

Aan de andere kant kun je met trojans wel in iemand pc inbreken. De trojans worden door een goede virus scanner wel gezien. Het installeren van een trojan scanner is dan ook optioneel.

Een aanrader is Norton internet security 2003 of Norton internet security 2003 Professional Edition (die heb ik). Daarmee wordt het voor een hacker erg moeilijk gemaakt om in je pc nog te komen.

http://www.symantecstore.com/dr/sat...0023&xid=27683&DSP=&CUR=978&PGRP=0&CACHE_ID=0

http://www.symantecstore.com/dr/sat...0023&xid=27683&DSP=&CUR=978&PGRP=0&CACHE_ID=0

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan