spyware spyware spyware

• Onderwerp starter Onderwerp starter azer
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien een logje ter controle :cool:

Mijn twijfel over Hitmanpro die ik zelf niet gebruik, maar de software apart installeer en bijhoudt.

Voor mensen zoals jij (niet negatief bedoelt) adviseer ik altijd firefox te gaan gebruiken. Nadat ik de pc van die mensen dan helemaal schoon heb en ze Firefox gaan gebruiken komt er (bijna) niets meer binnen. Daarbij kun je het beste de firewall van windows uitgooien en zonealarm installeren en die gebruiken als firewall. Dan een goeie av-scanner zoals NOD32 of Norton erbij en jij hebt geen last meer van spyware.

Daarbij vind ik hitman juist een slechte zaak. Het progje doet te veel zelf en mensen leren niet omgaan met waar ze mee bezig zijn. Gewoon spybot en adaware los installeren en die regelmatig updaten en draaien (zover nodig met firefox)..

En dat het door windows zou komen vind ik een beetje gel*l want dan zou ik er ook heel erg last van moeten hebben en dat is niet zo. Het is meer de software eromheen die goed moet zijn en jouw pc is beschermt..

En toch is het van belang je surfgedrag in de gaten te houden, en wellicht zou je eens kunne proberen enkele ActiveX elementen (1voor1)uit te schakelen, kan je ook heel veel rommel besparen (oa 180 solutions rommel)

Geplaatst door whittey
En toch is het van belang je surfgedrag in de gaten te houden, en wellicht zou je eens kunne proberen enkele ActiveX elementen (1voor1)uit te schakelen, kan je ook heel veel rommel besparen (oa 180 solutions rommel)
Het lijkt me handiger om ervoor te zorgen dat kwaadaardige activeX-elementen gewoon niet meer binnenkomen. De simpelste manier om dat te realiseren is Firefox of Opera te gebruiken in plaats van IE. Wil je per se IE gebruiken, installeer dan SpywareBlaster - dat tooltje zorgt ervoor dat veel kwaadaardige activeX componenten niet meer kúnnen binnenkomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan