Spyware

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guus abc †

Meubilair
Lid geworden
12 feb 2004
Na een schone installatie van win98se ben ik de laatste spyware aan het verwijderen.

Het enige wat nog gevonden wordt (door Spybot, niet door Ad-aware) zijn wat dingen die met de News-update van Creative te maken hebben.

Die News-update heb ik in het opstartmenu met Msconfig al uitgeschakeld.

Als ik nu ook verwijder wat Spybot gevonden heeft en ik wil over een half jaar eens kijken of er nog nieuws van Creative is door News-update weer in te schakelen, kan dat dan nog wel?

Of kan ik beter Spybot zo instellen dat het die dingen van Creative negeert?

En is die News-update nu echt iets om je druk over te maken?

Guus.

Tja, dat is heel persoonlijk.
Persoonlijk gaat het voor mij niemand wat aan wat ik doe op mijn PC en wil ik ook niks opgedrongen krijgen dus verwijder ik alle maar dan ook alle Spyware. Als jij zoiets hebt van nou dit ene progje vind ik toch wel handig dan zou ik het gewoon laten staan. Ik denk niet dat als je het éénmaal verwijderd hebt je het nog kan inschakelen zonder opnieuw een instalatie te doen.

Succes,
Raymond

Dat er hier en daar wat gegevens over mijn surfgedrag in databases worden opgeslagen, vind ik inderdaad niet zo erg. Dat heeft misschien als resultaat dat ik af en toe een ongewenst e-mailtje ontvang dat ik dan ongelezen verwijder.

Het gaat mij er vooral om dat al die troep mijn systeem niet trager maakt.

Van NewsUpdate heb ik dat nog nooit gemerkt.
Maar omdat ik, bij nader inzien, eigenlijk ook nooit gemerkt heb dat het programmaatje met interessante nieuwtjes op de proppen kwam, heb ik het toch maar verwijderd.

Guus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan