spyware

Status
Niet open voor verdere reacties.

kalm

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2004
Berichten
784
Beste Helpmij, ik zoek een of meerdere toolsom mijn pc te scannen. Spyware gevonden in mijn website bij mij hostingprovider, deze adviseren om mijn pc goed te scannen.
 
Bestaat Malwarebytes niet meer?

Is Malwarebytes gratis?
Er zijn twee versies Malwarebytes for Windows: de gratis versie en de Premium-versie. Bij de Premium-versie worden infecties door malware in eerste instantie voorkomen. De gratis versie elimineert een al aanwezige malware-infectie.

Artikel SchoonePC.


How to scan with Windows Defender.
 
Laatst bewerkt:
Huh? Er is spyware gevonden IN je website? Wat konden ze daar over mededelen?
Verder werkt Malwarebytes prima. Maar als het in je site zit, moet je het daar op lossen. Het is niet zo dat Malwarebytes opeens eventjes uitgevoerd kan worden op je website bij je hosting.
 
Ik heb nauwelijks spyware, maar malwarebytes is een goede optie, daarnaast scannen met ADWcleaner(ook van malwarebytes tegenwoordig).
Maar als je al een goede virusscanner hebt zal die als die up to date is ook al flink wat moeten blokkeren.

Snap het advies van je hosting provider ook wel, maar die zouden al op zijn minst een blokkade er op moeten hebben.
 
Mooi, controleer dan meteen alles. Laat een lijst opstellen door AutoRuns van Sysinternals van alles wat er opstart. Zoek onbekende namen met Google en in de forums van de zoekresultaten. Namen van een onbekende uitgever en zonder geldig certificaat zijn in ieder geval rode en paarse regels. Bij een nieuw opgestelde lijst zijn nieuwe ingangen, sinds de laatste scan, groen gekleurd. Door te controleren op groene regels blijft de computer makkelijker veilig.

Naast het scannen van de computer op virussen en malware en spyware moet u eigenlijk ook uitsluiten dat een ander de computer overneemt door poorten gesloten te houden en besturen op afstand uitgeschakeld te houden.

Tenslotte, maak zeker dat iemand anders niet in kan loggen bij uw web hosting provider, doordat die de accountgegevens heeft. Dus maximaal veilige nieuwe wachtwoorden maken.

De programma's die u gebruikt zullen uit betrouwbare bron moeten komen.
 
Hmm, nog steeds snap ik de melding niet....

Spyware gevonden in mijn website bij mij hostingprovider

Heb jij dit geconstateerd op jouw pc?
Of heeft de hosting provider dit aan jou gemeld? Wat zeggen ze dan precies?
 
De website zal wel een toepassing hebben dat een bezwaarlijk script uitvoert. Wij kennen de site niet maar zelf kan de vraagsteller de site bezoeken met een aantal add-ons die het Internet verkeer beveiligen en ons vertellen wat daarmee geblokkeerd wordt.
Ik ga denken dat de provider de spyware zal hebben verwijderd dus misschien is een onderdeel nu niet werkend. Ben ook benieuwd. Een aantal scanners inschakelen kan via https://www.virustotal.com/gui/home/upload en de tab URL.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan