spywareguard-update

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alphonse

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2005
Berichten
173
gisteren dat programma gedownload en geïnstalleerd nadat ik gelezen had, dat spywareguard en spywareblaster elkaar prima aanvullen op website javacool.software.com
het handmatig updaten van spywareblaster gaat oke.
het handmatig updaten van spywareguard lukt niet: errormelding om de updatefile te verkrijgen van de javacool-server.
aan de firewall van zone-alarm ligt het volgens mij niet, omdat (?) andere programma's met de huidige instellingen prima doorgang vinden en ook SG (spywareguard) is opgenomen in programcontrole van zone-alarm.
ik heb gekeken op het forum van wilderssecurity (javacool), maar tot nu toe niets van kunnen vinden.
misschien dat een van jullie meer bekend is met de materie of mij een hint kan geven waar ik gericht kan zoeken ?
:)
 
Spywareguard geeft geen updates meer. Dat gaat automatisch heb ik me laten vertellen. Dat kan best want het progje draait continu (als je het mee laat opstarten tenminste en dat is wel de bedoeling anders helpt het niet). De download zal dus wel meteen geupdate zijn. Die updatetool zit er volgens mij nu voor joker op.
 
SG

Als ik mijn pc opstart dan verschijnt het icoontje van SG rechtsbeneden (bij de tijdweergave). Stomme vraag waarschijnlijk van mij, maar betekent dit dat het programma SG automatisch is opgestart en ik dus geen zorgen behoef te maken over de updating ?:eek:
 
Je moet gewoon kunnen updaten alhoewel er maar weinig updates zijn voor Spywareguard. De laatste zijn van 1/22/04, daar kan je dus eens naar kijken.
Je behoort in ieder geval geen error melding te krijgen als je Live Update uitvoert maar gewoon een melding dat er geen updates zijn.
Als rechtsonderin SG staat dan is het programma geladen inderdaad maar dat heeft geen betrekking op de updates!
 
updaten SG

oke; had het even anders begrepen uit een andere bron.
maar.... dan heb ik dus een probleem met die errormelding als ik handmatig wil updaten.
zijn er suggesties, waar dat aan kan liggen ?
mijn pc draait op: windows 98 se
programma's : ad-aware se
spybot s&d
spywareblaster
zone-alarm
AVG
ik meld mij op internet dmv inbel-tooltje (compuserve).
binnenkort via de kabel (wanadoo/casema).:confused:
 
Dat ligt aan de exacte foutmelding die je krijgt!
heb je al gekeken van wanneer je de laatste definities hebt?
Geef even de foutmelding die je krijgt.
 
SG

De foutmelding:

<<There was an error getting the update information from the server. The server may be temporarily unavailable, or there may be a conflict with firewall software installed on your pc. The update information file may also have gotten corrupted during download.

Please try again soon.>>

Het programmaheb ik gisteren vanaf de website gedownload.
 
En je weet zeker dat hij toesremming heeft van Zone Alarm? Ik raad je aan het programma anders even opnieuw te instaleren. Maar geen haast hoor er komen voorlopig toch geenupdates uit en zolang je die van 1/22/04 hebt is er niks aan het handje!
 
ik heb in zone-alarm onder tab "program-control" SG toegevoegd (add). en opstarten handmatige updating-icoontje (SG) kreeg ik inderdaad de melding van zone-alarm of ik toegang verleen en dit gegeven (plus herinner-functie voor volgende keren).
Alleen vraag ik mij af of er niet een maar misschien nog een 2e SG
 
SG

Sorry; ging even iets mis:
of er misschien een tweede SG-bewerking aan de tab program controls toegevoegd moest worden ??
 
Re: updaten SG

Geplaatst door Alphonse
mijn pc draait op: windows 98 se
programma's : ad-aware se
spybot s&d
spywareblaster
zone-alarm
AVG
Ik gebruik het zelfde besturingssysteem met exact deze beveiliging.
Ooit heb ik op dit forum de vraag gesteld of ik hiernaast ook SpywareGuard moest installeren.
Spyware-expert Buffy antwoordde toen dat dit wat overdreven was.
Het belangrijkste is dat je dit alles goed up-to-date houdt en dat Windows altijd is voorzien van de laatste updates.
Tip: gebruik hiervoor je taakplanner - zie bijlage.
Je zou dus kunnen overwegen SpywareGuard er gewoon weer af te gooien - is je probleem ook meteen opgelost. :)
(Wist je overigens al dat er vorige week weer twee updates voor Win98 zijn uitgekomen?)

Guus.
 
Laatst bewerkt:
windows 98 se en SG

Bedankt voor jouw antwoord en informatie.
ik heb geen cdrom brander, maar heb bootwin98se en ander windows(pack) op diskettes gezet en die bewuste pagina('s) uitgeprint.

ik heb een cdrom microsoft windows 2000 destijds bij de aanschaf pc laptop (compaq presario 1200-XL-109) ontvangen, maar krijg deze niet meer opgestart. komt a.h.w. "niet op toeren" vind ik zelf als ik die geluiden zo hoor.
waarschijnlijk moet het schoongemaakt worden of is er iets anders mee aan de hand.

ik zal inderdaad overwegen of ik SG wel handhaaf op mijn pc; zou goede aanvulling zijn op Blaster ivm realtime-issue (??), waarin Blaster niet voorziet en SG wel.

Misschien heb jij idee wat er aan de hand kan zijn, omdat jij ook met wind 98 se werkt op de pc ? ik heb regelmatig met name bij afsluiten van het configuratiescherm dat ik een foutmelding krijg. Heb deze ongeveer 1 a 2 weken geleden als bericht gezet in Helpmij.nl, maar tot nu toe geen reactie op gehad en stom genoeg weet ik niet waar ik dit bericht op deze website kan vinden. Ik heb tot nu toe altijd gereageerd op reacties die volgden op mijn eerste bericht.

In totaal heb ik tot nu toe 3 onderwerpen aangedragen:
1. ontbreken van stukje software (HP/Compaq) voor easy access buttons; ik heb wel de cd rom van HP, maar weet niet hoe ik dit specieke stukje software van de cd rom kan selecteren en vervolgens overzetten naar mijn pc.

2. de errormelding als boven aangestipt.

(3. opgeloste problemen met openen pagina websites op internet en niet kunnen handmatig updaten van aantal programma's na installatie van zone-alrm (freeware)).

Toevallig kreeg ik vanochtend van Helpmij.nl een email of de ingebrachte onderwerpen (1 en 2) opgelost zijn en indien niet deze opnieuw onder de aandacht te brengen.

Maar ondanks deze beschreven kleine ongemakjes, werkt mijn pc - wat mij betreft - naar behoren.

Als laatste : binnenkort ga ik van inbel- over naar kabel en van Compuserve over naar Wanadoo.
Moet ik Compuserve hier nog van in kennis stellen. en ik laat een monteur komen voor de aansluiting: kan ik wat inbrengen voor de plaats van de aansluiting in huis ?
misschien ervaring hiermee ? als niet, dan heb ik gewoon pech en ben ik van plan contact met Wanadoo/Casema op te nemen.
 
Gezien al je min of meer vage problemen, zou ik je normaal gesproken dit aanraden.
Maar zonder cd-rom-brander wordt het wel erg lastig om backups te maken en bepaalde programma's op schijf te zetten.
Ik raad je echt aan om zo'n ding te kopen.
Kijk bijvoorbeeld hier eens - voor € 25,- heb je er al een.

Guus.
 
Om nog even op mijn bericht terug te komen. Weet niemand van dat automatische updaten van SG?
 
updaten SG

Ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar.
Ik wist inderdaad dat SG absolutt niet veel updating behoeft.
 
Bij mij heeft die live update het nog nooit gedaan!!
Ik heb wel ooit eens handmatig geupdate.
 
SG update

zelfs dat (handmatig) is mij niet gelukt. zijn er bepaalde exe.programma's van SG die de firewall eerst door mij geautoriseerd moet hebben (of zoiets) ?:confused:
 
Gewoon ff testen door je firewall uit te zetten en dan te proberen.
 
SG

heb ik ook gedaan: firewall "low" stand, geen verschil.
alarmzone gaf voor 1 exe.programma aan om toestemming te verlenen en dat is gebeurd.
firewall: "high"-mode (stealth) kan ik voor alle programma's wel vergeten
firewall: "medium"-stand alles kan na handmatige toestemming behalve met SG.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan