spywareguard-update

Status
Niet open voor verdere reacties.
SG

Oke; wil ik wel proberen, maar stel nou dat het dan wel lukt ?
ik kan toch moeilijk SG af en toe updaten zonder firewall ?
en in de "andere standen" is resultaat bekend.

Trouwens wat ik niet helemaal begrijp: onder een v/d tabs (zonealarm) kan door wel/niet aanvinken het volgende gedaan worden: "protect zonealarm-client".
wat/wie wordt daarmee bedoeld.
 
Zone Alarm ken ik niet zo goed maar kijk nou maar eerst eens of het aan je firewall ligt. Eventjes uitzetten is geen ramp hoor.
 
SG en firewall uit

Goeie morgen,

ik heb zone-alarm uitgezet en geprobeerd te updaten (SG) maar geen sukses. Blijft die error-melding over server geven.

Vanochtend had ik trouwens weer iets nieuws (toevallig?): nadat ik de andere (antivirus/spybot etc en microsoft) programma's geupdate had, had ik ad-aware se gestart met een uitgebreide scan, maar nadat -zeg maar- "de teller" op 492 bleef steken, gebeurde er niets meer. scande dus niet verder. dit nog nooit gehad met ad-aware. met ctr-alt-del heb ik de pc moeten afsluiten, want alles zat muurvast, maar bleef in het scherm windows afsluiten weer hangen. dus aan/uit knop maar gebruikt. daarna opgestart en na 2 meldingen gekregen te hebben bij scandisk (1e was: iets met "tvbug" -> repareren en aanmaak diskette overslaan en de 2e iets met bestand van zoveel bytes; ik noem het een "loos"-bestandje -> niet repareren ) ging de pc verder met opstarten. Daarna weer afsluiten en op het laatst bleef het weer hangen op het scherm windows afsluiten. dus maar weer aan/uit knop gebruikt en nu uit laten staan.

gisterenavond in de veilige-modus de c-schijf laten controleren en repareren op fouten. ging goed en geen fouten gevonden.

misschien is SG wel een beetje teveel van het goede voor mijn pc ? de vorige keer dat ik het geprobeerd heb met SG ging het ook al met horten en stoten. maar misschien leg ik verbanden die er niet zijn in feite(?!)
 
Als het programma (om welke reden dan ook) zoveel probs geeft haal het er dan maar af zou ik zeggen.
 
SG

ik denk inderdaad dat SG voor mijn pc "een maatje teveel/groot is".
heb inderdaad geprobeerd met verschillende firewall-instellingen zoals jij voorstelde, maar geen resultaat.
in leken-taal (voor mijzelf te begrijpen): Blaster werkt preventief en Guard actief (tracking en verwijderen).
Dat was de reden om Guard ook op pc te hebben.
Maar je gaf al aan, dat mijn huidige combinatie (minus Guard) op de pc volstaat, toch ?
Wel ga ik verwijderen dmv uninstall-tooltje en niet via configuratiescherm, want dat kan bij Guard problemen geven, las ik ergens op het forum van wilderssecurity/javacool.:)
 
SG updateprobleem mogelijke oplossing

Ik heb op het forum wilderssecurity het volgende gevonden als er update problemen zijn met SG:

op http://www.javacoolsoftware.com/spywareguard/
dienen de volgende files dmv "save as target"en NIET txt maar "all files" naar eigen pc gedownload te worden.
Vervolgens dienen de reeds aanwezige gelijknamige files vervangen te worden door de nieuwe gedownloade files. Het gaat om de volgende 4 files:

Index of /spywareguard
Name Last modified Size Description
--------------------------------------------------------------------------------
Parent Directory 10-Mar-2005 03:01 -
def1.dtb 19-Aug-2004 12:58 16k
def2.dtb 19-Aug-2004 12:58 10k
dlbdata1.dtb 19-Aug-2004 12:58 9k
dlbdata2.dtb 19-Aug-2004 12:58 10k


--------------------------------------------------------------------------------

Apache/1.3.33 Server at www.javacoolsoftware.com Port 80

Ik ga het dus thuis vanavond toepassen en wie weet, lukt het handmatige updaten dan wel met SG.
 
Nou, ik heb deze files in de SGmap gezet ter vervanging maar live updaten geeft nog steeds als resultaat: no updates available.
 
En toen maar hele SG eraf en opnieuw gedownload. Daarna updaten en....... de laatste update is van 22-01-04!
En zo was het ook! :) :rolleyes:
 
SG vervolg

Die error-meldingen ben ik niet kwijt geraakt na downloaden 4 files.
wel had ik eerst een update-bestand van 08/30/03 en nu van 01/22/04.
:)
 
Overigens schijnt dat update-bestand (01/22/04) het meest recente te zijn volgens informatie uit het forum wilderssecurity. SG hoeft (in elk geval in vergelijking met Blaster) niet regelmatig ge update te worden (werkt heuristisch :8-0: :confused: :( :eek:
 
SG

Zijn er anderen, die net als ik ook last (blijven) houden van errormeldingen bij handmatig updaten van SG-bestand ? (ondanks dat ik het recente bestand heb; bij andere updates krijgt iemand op zijn minst een bericht dat men "bij"is met de update of dat er geen nieuwere update beschikbaar is). ????
 
SG

En nu de afsluiting van het door mij langdurig en langdradig geworden onderwerp.
Zoals door iemand hier al aangegeven, hoeft SG sporadisch ge-update te worden.
Ik vond dit als antwoord op mijn vraag (problemen met update SG) in het forum van wilderssecurity:

****************
The reason for less frequent updates with SpywareGuard is that much of its detection abilities are heuristics in nature. (Basically this means it doesn't need a specific signature for every spyware it catches, simply an overall pattern or approach-used, which it can identify and then trigger off of.) So, SpywareGuard works for many of the newer versions of the same spyware installers even without adding "signatures" for them.

An update is made when there are new items coming out that are not detected that way.
*****************
 
SG

The latest defs are 1/22/04.

U might want to exit the program then restart and update and see if that corrects it.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan