SpywareGuard

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pieter Arntz

Spywareslayer
Lid geworden
12 aug 2001
Berichten
15.621
Van de maker van SpywareBlaster is er nu ook SpywareGuard

Het programma werkt net als een antivirusprogramma maar dan tegen spyware.

Groetjes,

Pieter
 
Voorkomen is beter dan genezen, oftwel ik ga hem eens proberen :)
 
Bedankt voor de tip. Het staat erop.
 
Eerste ervaring : erg simpel programmaatje, valt niet veel tot helemaal niks in te stellen. Maar het neemt ook maar 5 mb ram in beslag. In het menu zit een liveupdate, das wel weer goed. Houd dit programma trouwens veel spyware tegen? In vergelijking met Ad-aware en spybot sd.
 
He Pieter

ook nog speciale tips voor dit progje?????????????
 
hoi,

staat erop, als ie goed blijkt te werken mogen adaware & spybot eraf ??

greetz

jean

ps : de zever met de smileys hangt mijn kl*ten uit :-((
 
Adaware kun je, zoals bekend moge zijn, met een gerust hart verwijderen. Dit programma was net tien minuten uit toen ik postte en helaas kon ik het niet beta testen, maar bewaar Spybot S&D maar.
Tips: de eerste tijd de updates in de gaten houden.
Net als een antivirusprogramma is het grotendeels afhankelijk van de definities.
Op deze pagina: http://www.wilderssecurity.com/sglist.html kun je zien waar je tegen beschermd bent.

Groetjes,

Pieter
 
Voorlopig detecteert SpyBot 20 x zoveel spyware als Spyware Guard, en ik verwacht niet dat daar binnenkort (of ooit) veel verandering in zal komen.

Het zou dus een ernstige vergissing zijn alleen maar te vertrouwen op Spyware Guard.

Zie het gewoon als een extra stukje bescherming.
 
Het werkt goed. Kon het niet laten ;)

Groetjes,

Pieter
 

Bijlagen

  • spywareguard.jpg
    spywareguard.jpg
    37,6 KB · Weergaven: 65
Nou hij staat erop en ik ben benieuwd. Maar dan inderdaad als extra optie en niet ter vervanging.
Bedankt Pieter:thumb:
 
Geplaatst door Kleinkramer
Voorlopig detecteert SpyBot 20 x zoveel spyware als Spyware Guard.

Is het niet zo dat SpyBot soms dingen weghaald die je liever niet hebt dat die weggehaald worden, of is dit inmiddels veranderd?
En is er misschien iemand die een up-to-date instellingen uitleg heeft voor SpyBot.
(Kon hier wel wat vinden, maar niet duidelijk genoeg voor mij)

Groet en alvast dank...,
 
Geplaatst door sabukid


Is het niet zo dat SpyBot soms dingen weghaald die je liever niet hebt dat die weggehaald worden, of is dit inmiddels veranderd?

Elke antivirus, antitrojan, register cleaner, spyware progje kan af en toe last hebben van false positives.

Ad-Aware heeft dat ook vaak gehad: cscore.dll werd aangezien voor een Comet Cursor file, terwijl het ook deel uit maakt vam Norton Clean Sweep en andere programma's. Gevolg: Clean Sweep werkte niet meer.

En er zijn talrijke andere voorbeelden te vinden.

SpyBot is uitermate goed, en er zijn wekelijkse updates. Eventuele bugjes in een update worden vaak dezelfde dag nog verholpen.

Elke computer bevat tenslotte weer andere combinaties van software, dus er kan altijd wel een keer iets aan het licht komen.

Het maakt van ALLES wat het verwijdert backups, dus er is geen risico, mits je ALLE updates installeert voordat je gaat scannen.

Hier is nog wat informatie:

http://www.net-integration.net/reviews/spybot1.html

Wat betreft Spyware Guard, het is pas een aantal dagen uit, dus je kunt het uiteraard nog niet als een volwaardige oplossing beschouwen, maar het is een interessant concept.

Voorlopig ontdekt het maar een zeer beperkt aantal spyware progjes, en ook qua verdere mogelijkheden is SpyBot veel uitgebreider, dus beide zijn vereist.
 
Kleinkramer, bedankt voor je reactie.
Die handleiding is erg handig, dat maakt voor mij nu een hoop duidelijk.

Thanx en groet! :thumb:
 
Update 2
toegevoegd:
DV
WorkPlaceCrush
Hotbar cab installation file

Groetjes,

Pieter
 
UPDATE

17-01-03:thumb:

Definitions 1/17/03:
AdBreak, AdultLinks/LinkZZ, AdultLinks/QcBar, Brilliant Digital, CommonName, Cytron, DV, FreeScratchAndWin, FriendGreetings, HighTraffic, HotBar IE Installer, HotBar Netscape Installer, IEAccess2, IEDisco, iGetNet, Lop.com, MoneyTree Dialer, MS7531 Browser Hijacker Trojan, NetZany, TGDC Plugin, UCmore, UKVideo2, VLoading, WinAD, WorkPlaceCrush, Xupiter, and more!
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het een mooi programma en mooi ook dat hij gratis is. Maar ik heb wel zo een idee dat hij nooit af zal gaan omdat het dezelfde spyware definities gebruikt als spywareblaster die ook aan staat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan