SQL back-up

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mihri

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 sep 2006
Hallo iedereen,

Ik wil een website van een free hosting naar een andere hosting verhuizen, maar kom hier problemen mee tegen. Het lukt maar niet om de SQL back-up te downloaden. Weten jullie misschien wat er hier fout kan gaan en hoe ik dat kan oplossen..

Nou alvast bedank voor het helpen en niet-helpen met mijn probleem.

Liefst,

Mihri

Hey,

Leg eerst uit hoe je die probeert te downloaden. Gebruik je een php client (bijv phpmyadmin). Of een optie van de webhosting, of een eigen query?

Adriaan.

We hebben het geprobeerd om zowel via phpymadmin te uploaden als via het backups onderdeel. Maar met tevergeefse moeite.

De forum is al wel overgezet, maar we kunnen niet bij de leden, photoalbum, inloggen ect. En de portaal lukt ook al niet.

Ik snap zelf niets tot weinig over het maken en overzetten van een website, krijg hierbij hulp van anderen.

Laatst bewerkt:
Ik kan vrij moeilijk bepalen waar het probleem zo ligt. Het probleem ligt dus bij het uploaden?
Controleer of de inloggegevens voor de database correct zijn? Controleer of de de database naam e.d. hetzelfde zijn.

Adriaan

Ik kan vrij moeilijk bepalen waar het probleem zo ligt. Het probleem ligt dus bij het uploaden?
Controleer of de inloggegevens voor de database correct zijn? Controleer of de de database naam e.d. hetzelfde zijn.

Adriaan

Alles klopt..

De sql + data dump is wel succesvol overgezet?

Hier ligt juist het probleem het overzetten naar nieuwe hosting geeft problemen, we hebben alleen de forum overkunnen zetten, maar wel involledig.

Het probleem is dat ik het SQL Backup van mijn forum op mijn oude hosting wil oploaden naar mijn nieuwe hosting maar ik krijg steeds fout meldingen. Soms staat er "kan de server niet vinden"en soms geeft het andere fout .Ik heb geprobeerd het SQL database backup te uploaden naar een andere gratis hosting en het lukte perfect dus het probleem ligt bij het hosting die ik nu wil gebruiken ( denk ik) en zij willen mij hierbij niet helpen.

Je kunt er ook voor kiezen je database ergens anders neer te zetten, hoewel dat wel afneemt en snelheid en veiligheid.

Je kunt er ook voor kiezen je database ergens anders neer te zetten, hoewel dat wel afneemt en snelheid en veiligheid.

Hoe gaat dit in zijn werking? Zou je dat kunnen uitleggen, misschien is voor ons een voorlopige optie..

Natuurlijk.

Eerst moet je zorgen voor de database op de andere plek. Wat je moet weten is dat die database remote connections toestaat. Anders kan je geen connectie maken met die database!

Vervolgens zorg je ervoor dat je huidige gegevens in die database gezet worden.

Dan moet je je software die gebruik maakt van de database aanpassen. Vaak hebben software configuratiebestanden waarin je dat kan aanpassen. Over het algemeen heb je drie instellingen nodig; host, username, password.

In php:
mysql_connect() word dan:
mysql_connect('username','pass','bijv.freesql.org');
maar vaker heb je een configuratiebestand waar je de username, password en host kan instellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan