• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

SQL data uit sheet meegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

cloosen

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2005
Datum / Txt veld valideren

Hi kenners,

Opnieuw een leuk probleempje waar ik niet echt uitkom waarvan ik hoop dat jullie het e.e.a. wel kunnen fixen... :thumb:

Ik heb een query die data haalt uit een database (import external data, new database query, sql invoeren).

Nu wil ik graag dat die sql een variabele meeneemt uit een cel (bijvoorbeeld A1) uit een spreadsheet.

Bijvoorbeeld A1 = '2007-04-17' dan moet de query een where statement meekrijgen als: select * from Test where date = '2007-04-17'.

Ik kan dan simpel aande eindgebruiker het bereik van het ophalen van data overlaten. Volgens mij moet dit kunnen, ik heb het wel eens gezien, maar geen idee hoe dit moet... :confused:

Kunnen jullie mij verder op weg helpen? :thumb:

Thnx i.a.! Greetz, Bart

Laatst bewerkt:
Inmiddels is me bovenstaande al gelukt in MS Script Editor. Je kunt simpelweg de harde datums (bijvoorbeld) in je SQL in MS Script Editor wijzigen in een ?.

Je krijgt dan prompts die je kunt verwijzen naar cellen in je workbook.

Nu heb ik echter nog een ander (kleiner) probleempje:

De SQL vereist een date input als: '1-mar-2007'. Engels formaat (logisch). Met valideren kan ik nu echter niet valideren omdat als ik de celopmaak naar engelse datum zet de inhoud van de cel '1-3-2007' wordt (alleen zichtbaar als 1-mar-2007).

Toch wil ik valideren op de inhoud (omdat bij een onjuiste datum de Oracle ODBC het niet juist doet). Daarvoor dacht ik een verwijzing naar de cel te kunnen maken in een andere cel met datevalue en daar op te valideren. Echter iedere verwijzing blijft een tekst (zie de bijlage). Kan iemand hierbij helpen?

Nogmaals thnx i.a.! :thumb: :thumb: :thumb:

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan