sql error

Status
Niet open voor verdere reacties.

Titjiani

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jun 2009
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, ik hoop dat ik hier goed zit met mijn vraag.
Deze is namelijk: Ik krijg steeds deze melding en weet niet wat ik hier aan moet veranderen :o Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Error melding : You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '.D.Company chatbans (created timestamp(14) NOT NULL, userid int(11) default NULL' at line 1

En hier is de tabel,

CREATE TABLE `bans` (
`created` timestamp(14) NOT NULL,
`userid` int(11) default NULL,
`banneduserid` int(11) default NULL,
`roomid` int(11) default NULL,
`ip` varchar(16) default NULL,
KEY `userid` (`userid`),
KEY `created` (`created`)
) TYPE=MyISAM;

Maar waar zit nu de fout en wat moet ik veranderen? :o

Gr. Ti

Wat is de query die je probeert uit te voeren? Daar zit namelijk de fout in.

Wat is de query die je probeert uit te voeren? Daar zit namelijk de fout in.

Ik ben een leek op sql gebied :confused: en nog niet zo technisch, maar het is zo ik heb een kant en klare chatscript geupload naar de server van mijn website, maar als ik stapsgewijs alles opvolg wat er staat in de installatie procedure krijg ik steeds die bovenstaande error.
Ik moet schijnbaar iets veranderen alleen ik weet niet waar en wat :confused:
Ik probeer een DB table te creeren

Ik zie staan: NOT NULL en als default waarde NULL.

Dit kan niet. Je geeft aan dat de waarde NIET leeg mag zijn en gelijk geef je aan wat het moet zijn als de waarde WEL nul is.

Als je NOT NULL invoert, moet je er dus voor zorgen dat bij elke database toevoeging die variabele ALTIJD gevuld word.

Ik zie staan: NOT NULL en als default waarde NULL.

Dit kan niet. Je geeft aan dat de waarde NIET leeg mag zijn en gelijk geef je aan wat het moet zijn als de waarde WEL nul is.

Als je NOT NULL invoert, moet je er dus voor zorgen dat bij elke database toevoeging die variabele ALTIJD gevuld word.

Dus als ik je goed begrijp moet ik die NOT NULL weghalen en er een andere toevoeging achter zetten.
Of begrijp ik er nu helemaal niets meer van :confused:

Vooral tijdens de opbouw en testfase kun je die dingen het beste op NULL laten staan.
Zodra alles werkt en de db gaat online, dan kun je evt bepaalde zaken op NOTNULL zetten.

NOTNULL wil zeggen dat er ALTIJD iets ingevuld moet worden als er invoer in de db is.

Dus stel je hebt:

naam NULL
adres NULL
email NOTNULL

dan is
Jan
Straat

niet goed en bv

Jan

mail@mail.nl

wel goed

mail@mail.nl
is ook goed

:(
Vooral tijdens de opbouw en testfase kun je die dingen het beste op NULL laten staan.
Zodra alles werkt en de db gaat online, dan kun je evt bepaalde zaken op NOTNULL zetten.

NOTNULL wil zeggen dat er ALTIJD iets ingevuld moet worden als er invoer in de db is.

Dus stel je hebt:

naam NULL
adres NULL
email NOTNULL

dan is
Jan
Straat

niet goed en bv

Jan

mail@mail.nl

wel goed

mail@mail.nl
is ook goed

Ik kom er niet uit, die error blijft ie maar steeds geven :( of ik nu die NOT NULL weg haal of de waarde verander.
Zou ik ook iets moeten veranderen in het config.php?

<?php
// Verbinding maken met MySQL database
mysql_connect("localhost", "gebuikersnaam", "wachtwoord") or die(mysql_error());
mysql_select_db("databasenaam") or die(mysql_error());

// Tabel aanmaken in database, met de rijen DATUM, AFZENDER, TITEL en ITEM
mysql_query("CREATE TABLE nieuws(
id INT NOT NULL AUTO_INCREMENT,
PRIMARY KEY(id),
datum DATE,
afzender TEXT(30),
titel TEXT NOT NULL,
item TEXT NOT NULL,
or die(mysql_error());

echo "De tabel is succesvol aangemaakt!";

?>

Kijk goed naar het voorbeeld en breng je eigen code zoals het voorbeeld er uit ziet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan