sql functie in php

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvdleeuw

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2007
Hallo,

Ik heb in Mysql een stored function gemaakt. Als ik die gebruik in een query (via mysql browser) werkt dat uitstekend. Gebruik ik echter diezelfde query vanuit php krijg ik de melding "1329 : No data - zero rows fetched, selected, or processed".

Als ik dezelfde query vanuit php draai zonder de functie daarin krijg ik wel resultaat.

Wat kan hier de oorzaak van zijn? Ik gebruik PHP 5 en MySql 5.

Michiel van der Leeuw

Ik ben inmiddels wat verder gekomen. De bijbehorende foutmelding is "Unable to save result set".

Ik heb het inmiddels werkend gekregen, maar wel op een vreemde manier.

Als ik namelijk alle rijen uit de query ophaal krijg ik de bovengenoemde foutmeldingen. Haal ik 1 rij op (mbv de primary key) dan gaat dat goed. Haal ik meer rijen op mbv primary keys (id in (1,2,3) ) dan gaat dat ook goed. Gebruik ik where id < 205 (de hoogste waarde van de primary key) dan gaat het ook goed.

Maar gebruik ik id > 0 (of id >= 1), dan krijg ik ineens die fout weer! :shocked:

Heeft iemand daar een zinnige verklaring voor?

Na een nachtje slapen is de oorzaak gevonden. Het bleek dat de functie die ik aanroep keurig velden afving waar de waarde null in stond, maar in de records met hogere nummers (dus vanaf het 200e record) stond in het desbetreffende veld de waarde '' (dus een lege string, maar geen null). Na dit ook te hebben afgevangen werkt het perfect.

Bedankt voor het meedenken!

Michiel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan