SQL leeftijd berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

chandlurmark

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2008
Berichten
58
Hallo, ik heb een vraagje. Ik heb een website gebouwd waar ik veel bezig ben met MySQL. Ik heb een functie gecreeerd dat mensen laat zien die deze week jarig zijn. Hoe kan ik in dit script toevoegen hoe oud men is? (In jaren)

PHP:
<?php
$con = mysql_connect("localhost","********","*****");
if (!$con)
  {
  die('Could not connect: ' . mysql_error());
  }

mysql_select_db("CN20070467_keesjoomla", $con);

$result = mysql_query("SELECT title, dates FROM jos_eventlist_events WHERE DAY( dates )BETWEEN DAY( NOW() )AND ( DAY( NOW( ) ) + 7 ) AND MONTH( dates ) = MONTH( NOW( ) ) ORDER BY dates");

echo "<b>Van harte gefeliciteerd:</b>";echo "<br>";while($row = mysql_fetch_array($result))
  {
  echo " ";
  echo " " . $row['title'] . " ";
  echo " ";
  echo "<font size=\"1\">(" . $row['dates'] . ")</font>";
  echo "<br>";
  }
echo "";mysql_close($con);
?>
 
Misschien zoiets? Ik ga er vanuit dat er ook wel een YEAR functie is, als DAY en MONTH bestaan ;)

PHP:
$result = mysql_query("SELECT title, dates, YEAR(NOW()) - YEAR( dates ) as leeftijd FROM jos_eventlist_events WHERE DAY( dates )BETWEEN DAY( NOW() )AND ( DAY( NOW( ) ) + 7 ) AND MONTH( dates ) = MONTH( NOW( ) ) ORDER BY dates");
 
Het werkt echt als een trein, waat hoe weet jij zo'n code uit je hoofd? Ik had gelezen op internet dat je moet gaan prutsen met de DATEDIFF functie, is dit hier niet nodig?
 
Mnee, je bent op zoek naar een verjaardag, dus het enige wat je wilt weten is het jaren verschil volgensmij.

Ik zou em wel even goed testen dat ie altijd het juiste antwoord geeft, zou kunnen dat ie het niet helemaal doet bij mensen die rond de jaarwisseling jarig zijn...

Verder is het gewoon een kwestie van oefening, hoe meer je er mee bezig bent, hoe makkelijker het allemaal wordt.
 
bedankt!

Ja inderdaad. Het gaat in ieder geval makkelijker dan een half jaartje terug. In ieder geval harstikke bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan