SQL om gegevens uit een DB te selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barry_127

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2003
Berichten
478
hallo

ik heb een ADO control en wil in een listbox gegeven selecteren m.b.v. SQL

zo zou het SQL commando er volgens mij uitzien:
SELECT Artist FROM Data1

maar hoe verwerk ik dit in de listbox?
 
Listbox kan ook, maar een Datagrid is veel beter.

Jammer dat ik nu te weinig tijd heb om daaromtrent wat uitvoeriger te gaan uitleggen.

Ik weet niet precies wat je wilt gaan maken, maar persoonlijk vind ik het gebruik v.e. Datagrid veel beter dan een list-box. Probeer dit control op je form in te voegen, en bestudeer wat je ermee kunt doen. Je zult er versteld van staan wat je niet allemaal met dit control kunt doen.

Verder is het natuurlijk zo, dat het gebruik van Sql altijd nog onmisbaar is.

De Syntax van je Sql is niet juist.

"SELECT Artist FROM Data1"

Met select, selecteer je een bepaald veld of velden, of ook alle velden.
Voor alle velden, wordt het asterix-teken(*) gebruikt.
Dus, "SELECT * .........."

Na de veldnamen volgt "FROM"

Dus,SELECT * FROM

En na "FROM" definieer je de Tabel v.d. op dat moment gebruikte database, in jouw geval zal de tabelnaam wel Artist zijn.

Als je mij vertelt wat je precies wilt gaan maken, dan probeer ik dat morgen voor je te doen.

Dennis.
 
ik wil voor eigen gebruik een MP3 manger maken en daarvoor wil ik in die dropdown de artiesten die al in de database staan weergeven zodat je die kan kiezen (dus eigenlijk ook dubbele filteren)

dit is in het toevoeg formulier dan ik post vanavond wel even wat ik tot nu gemaakt heb (niet veel :P)
 
Sorry Barry, dat ik zo laat reageer. Ik kan met dat bestand niet verder werken, ik dacht dat je een VB-Project bestand en daarin ook een .mdb bestand ter downloading zou aanbieden.

Dennis.
 
ik ben veel verder gegaan en heb een 'BETA' release gemaakt,

in VB werkt alles prima maar als ik het programma in het echt heb geinstalleerd kan ik geen nieuwe records toevoegen

programma zet ik hierbij...
 

Bijlagen

Barry, ik heb nog nooit eerder met zo'n bestandstype gewerkt. Tot mijn spijt kan ik je dus daarmee niet verder helpen. Zo zie je maar, ik ben eenmaal geen betweter(iemand die alles (beter) weet). Ik denk, dat je veel verder bent dan mij. Het spijt mij barry.

Ik hoor het nog wel van je.

Groetjes,

Dennis.
 
verder denk ik niet ben weer net begonnen :P

kan alleen de basis :P

maar ik heb even een pauze met dat programma (mijn band-site heeft namelijk een forum met inlog systeem nodig)

maar bedankt voor de hulp :D
 
(Naar aanleiding van dit topic)
Ter verduidelijking moet ik wel mijzelf citeren:
Geplaatst door DENNIS90
Barry, ik heb nog nooit eerder met zo'n bestandstype gewerkt. Tot mijn spijt kan ik je dus daarmee niet verder helpen. Zo zie je maar, ik ben eenmaal geen betweter(iemand die alles (beter) weet). Ik denk, dat je veel verder bent dan mij. Het spijt mij barry.

Ik hoor het nog wel van je.

Groetjes,

Dennis.
Beste Barry,

Van de Helpmijers vd-meij.nl en T._de_vries heb ik vernomen, dat een bestand met de extensie .rar een gezipte bestand betreft. Erg stom van mij, dat ik dit niet eens wist.

Als ik straks meer tijd heb, zal ik alsnog naar je progje gaan kijken. Ik moet het .rar bestandje trouwens nog "uitpakken". Ik dacht, ik laat je dit maar even weten, dat ik nu pas weet wat een rar bestand is.

Dennis.

ps. Door het Forum Helpmij, ben ik een stuk wijzer geworden.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Barry,

Ik heb je mp3.rar bestand gedownload en ge-unzipped.
Daarbij mis ik de 2 volgende .ocx bestanden:

txpsm.ocx en dr_button_controll.ocx, zou je deze 2 activex bestanden hier gezipped willen plaatsen?

Dan kan ik tenminste verder met het opsporen van de fouten.

Mooi programma trouwens. Je moet 'm gewoon verkopen wanneer het helemaal klaar is.

Dennis.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan