SQL op client pc zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

EdjeCageman

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2011
Beste mensies,

Ik ben bezig een project af te ronden. Tijdens het programeren ben ik altijd bezig geweest op de lokale SQL-server. Nu wil ik mijn systeem aanpassen, dat ik op mijn form 2 dropdownvelden waarbij in het 1ste veld alle client pc's komen die binnen hetzelfde domein draaien, in het andere dropdownveld wil ik de databases hebben die op de pc draaien die bij de vorige zijn geselecteerd. (en natuurlijk moet ik er ook voor zorgen dat de authenticatie goed komt, I know :) )

Heeft er iemand toevallig een goede tutorial en/of uitleg hiervoor. Ik wil nl hebben dat er simpel kan worden aangepast waar de database staat. Ik heb al lopen googlen en doen, maar het enigste wat ik vind is dat je het hardcoded in je programma zet en niet zoiets als ik wil...

Alvast bedankt :)

Dat de voorbeelden allemaal uitgaan van hardcoded inloggen is opzich niet zo vreemd natuurlijk, want meestal de praktijk.

Wat jij wil is dat het inloggen op verschillende databases mogelijk met zijn,
op basis van een menu-keuze.
Dat betekent dus praktisch:
Een functie om tot de keuze van een juiste database te komen
- keuze maken uit menu van beschikbare pc's
- op basis van gekozen pc een keuze maken uit beschikbare databases
Uitkomst van de functie moet zijn: twee variabelen waarin gekozen pc en database
Vervolgens hiermee de eigenlijke inlog- functie vullen (die s normaal hard gecodeerd is).

En dan met je ook nog per database userid en password ergens ophalen en die ook in je inlog-functie verwerken.

Nee logisch natuurlijk dat alles hardcoded is, maar ik kan ook nergens vinden hoe ik een client pc en/of server binnen een domein kan opzoeken en op deze pc naar een SQL server kan zoeken.
En van het userid en ww dat moet de gebruiker zelf invullen in een textbox die ook op hetzelfde form komt.

Oh, ik was er vanuit gegaan dat je die informatie ter beschikking had, maar dat je een keuze voor de gebruiker wilde voorkoken.

Ik bedoelde overigens met inloggegevens: de inloggeggevens die een applicatie nodig heeft om contact met de database te maken.
Die laat je toch hopelijk niet invullen door toevallige gebruikers?
Die zou je ook als variabele moeten opnemen in de functie waarmee de database wordt benaderd.

Laatst bewerkt:
Het is de bedoeling dat het 1x door de systeem administrator wordt ingevoerd, en dat de benodigde gegevens in een file komen te staan ofcourse :)
Wanneer de server wordt vervangen ofzo kan gemakkelijk in het systeem naar de andere server worden gecontracteerd ipv telkens opnieuw het systeem op te bouwen.

Wat ik dus wil en niet kan vinden:
- Een manier om ALLE pc's (server of cliënt) te kunnen vinden binnen het netwerk.
- Een manier om ALLE databases te vinden op een betreffende cliënt.

Ik heb dus helemaal geen informatie in mijn systeem staan betreffende de database.

Trouwens, heb eerder gezegd binnen het domein, maar het is geen opstelling dat er server draaien, dus daarom de pc's die binnen het netwerk draaien...net zoals je het lijstje ziet binnen windows als je naar "Netwerk" gaat

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan