Met behulp van de antwoorden die jij hebt gegeven op mijn andere vragen in dit forum heb ik een formulier gemaakt met 1 keuzelijst met meervoudige selectie, en 5 keuzelijsten zonder meervoudige selectie.
Ik heb het als leek het volgende gedaan, omdat ik het dan ok een beetje blijft overzien en begrijpen.
In die 5 keuzelijsten geef ik de criteria in voor de query's
Ik heb query uniek met als gegevensbron de query waar ik filter op unieke waardes, zodat ik geen dubbele records meer heb.
In keuzelijst 1 geef ik de criteria op voor query 1
Die heeft als gegevensbron query uniek
Dan heb ik een query 2 gemaakt, met als gegevensbron query 1
In keuzelijst 2 geeft ik de criteria op voor query2
Dan heb ik query 3 gemaakt, met als gegevensbron query 2
In keuzelijst 3 geef ik de criteria op voor query 3
En dat ook zo voor 4 en 5
De gegevensbron van mijn formulier is dus de laatste query
Dan heb ik ook met jouw hulp op een keuzelijst met meervoudige selectie gemaakt.
Ik maak daar de selectie, en de code heb ik onder een knop zoeken geplakt
Werkt nu prima....krijg keurig de gegevens die ik wil zien.
Die laatste meervoudige selectie lijst filter de gegevens op het formulier, dat begrijp ik.
Maar er staan nu wel een aantal query's
Voor mij is het eenvoudiger om het zo te doen, en niet alle criteria in 1 query te maken, want dan raak ik het overzicht een beetje kwijt.
Vooral ook omdat het voor elk criteria in de keuzelijsten zo is dat als er geen selectie is gemaakt alle waarden worden weergegeven.
Nu dacht ik dus dat het misschien mogelijk was om van elke query de code te pakken, en die dan te combineren onder de knop zoeken.
Ik henb dan alles in 1 formulier.
Tweede vraag is nog de volgende.
In de code van de keuzelijst met meervoudige selectie maak jij gebruik van de variabele sFilter.
Is het mogelijk om de inhoud van die variabele sFilter zichtbaar te maken in een tekstvak op het formulier?
iets van tekst1 = me.sFilter maar dat werkt niet bij mij.
En vervolg vraag:
de variabele sFilter is uiteindelijk een zoekstring.
Kan ik die string ook als criteria gebruiken in een Query die ik maak in het ontwerpvenster?
Nu staat daar iets als [Forms]![frmTotaal].[lstartikel]....maar kan ik ook die string in sFilter daar krijgen?
Dat wil ik graag om dan op basis van die zoekstring uiteindelijk een rapport te maken.
Of kan dat op een andere manier?