SQL Opstarten, maar wat dan ? Student zoekt hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tanos

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2013
Berichten
18
Hallo forumleden


Ik ben laatste jaarstudent boekhouden informatica
Ik heb thuis SQL geinstalleerd maar ik kan nog geen database oproepen omdat ik vastzit op dit scherm

Weet iemand wat ik daar moet ingeven ?


Groetjes screeen.png
 
Probeer localhost
[Dit natuurlijk als je sql server op je lokale computer hebt geïnstalleerd, dus niet op een andere.]
Overigens zal SQL Studio (normaal gesproken) bij het klikken op het beneden gerichte chevron teken (dus aan de rechterkant van het veldje waar je staat) even 'rondkijken' of er ergens een sql server te vinden is, zodat je kunt kiezen.

Tijs.
 
Probeer localhost
[Dit natuurlijk als je sql server op je lokale computer hebt geïnstalleerd, dus niet op een andere.]
Overigens zal SQL Studio (normaal gesproken) bij het klikken op het beneden gerichte chevron teken (dus aan de rechterkant van het veldje waar je staat) even 'rondkijken' of er ergens een sql server te vinden is, zodat je kunt kiezen.

Tijs.



Bedankt voor de reactie, maar localhost ingeven helpt niet

Ik heb dan maar op de pijl geklikt en ook die geeft niets weer ( zie foto )screeennn.png
 
Waar heb je sql server op geïnstalleerd? Op dezelfde computer als je nu SQL Studio opstart?
Draait de Sql server service wel? Is er misschien firewall programmatuur actief die de verbinding blokkeert?

Tijs.
 
Waar heb je sql server op geïnstalleerd? Op dezelfde computer als je nu SQL Studio opstart?
Draait de Sql server service wel? Is er misschien firewall programmatuur actief die de verbinding blokkeert?

Tijs.

Ik heb nog geen SQL server geïnstalleerd, gewoon het programma SQL zelf
 
Dan heb je er nog niets aan: Je moet ergens een SQL server kunnen bereiken (lokaal op dezelfde computer geïnstalleerd, in je thuisnetwerk of desnoods op het Internet) om iets nuttigs met SQL Studio te kunnen doen.

Tijs.
 
Dan heb je er nog niets aan: Je moet ergens een SQL server kunnen bereiken (lokaal op dezelfde computer geïnstalleerd, in je thuisnetwerk of desnoods op het Internet) om iets nuttigs met SQL Studio te kunnen doen.

Tijs.

Hoe moet ik er dan een maken op mijn pc ?
Het is de bedoeling dat ik voor school, in een databank enkele aanpassingen kan doen. Snapje ? zoals gegevens wissen uit die databank etc
 
hier kun je dergelijke software downloaden en dan installeren.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan