sql overzetten in dotnet

Status
Niet open voor verdere reacties.

repsak89

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2012
Berichten
3
Hallo,

Kun je op eenvoudige wijze datagegevens die in een database staan gemaakt in SQL, overzetten naar een database gemaakt met dotNet
 
Ik begrijp de vraag niet helemaal. Databases zijn normaal gesproken niet gemaakt in SQL of .NET. Je kunt een database bevragen in verscheidene talen en manieren.

Overigens ondersteund dotnet gewoon SQL, dus ik neem aan dat het antwoord "waarschijnlijk wel" gaat zijn
 
Bedankt

Bedankt voor je reactie. Met SQL bevraag je een database en daar komen dan gegevens uit verschillende bakjes. Deze gegevens kun je dan verder gebruiken (mee rekenen, grafieken maken, afdrukken enz.). De vraag wat concreter: We hebben een leerlingvolgprogramma die in Access en later met een SQL omgeving en een grote database werkt. De leverancier gaat nu het leerlingvolgsysteem in dotNET leveren. De reden daarvan is dat in dotNET meer mogelijkheden zijn en dat dotNET kan communiceren met veel andere programmeertalen. Voor ons (school) is het van belang of de gegevens die we nu invoeren in het oude systeem, straks over te zetten is in het nieuwe systeem. Een terechte vraag zou zijn : Vraag dat de leverancier. Wij krijgen daar geen (bevredigend) antwoord op en zijn al veel te lang aan het lijntje gehouden, vandaar dat ik mijn info op deze manier wil verkrijgen.
 
Zoals ik al aangaf in mijn vorige antwoord: dotnet 'spreekt' ook SQL.

Overigens is .net een ontwikkelomgeving. Het is zo goed of slecht als wordt aangeleverd door de leverancier. In principe kun je direct interfacen met access via microsoft interne oplossingen, maar je kunt access ook aanspreken met SQL. Indien je voor de tweede route gaat is er geen wezenlijk verschil tussen access en MSSQL (of welke SQL database dan ook, oracle, mysql, postGRE, etc.). Beide worden benaderd via SQL. Indien de een vervangen wordt door de ander hoeft alleen de connectiestring aangepast te worden en zou het in principe 5 minuten later weer moeten werken. Natuurlijk gaat dat in de praktijk wel vaak fout, door slechte voorbereiding of andere omstandigheden, maar in principe hoef je je geen zorgen te maken "of het kan" met dotNET. Of de leverancier de juiste ondersteuning gaat leveren voor jullie specifieke situatie is natuurlijk een tweede vraag.
 
Bedankt voor je deskundige uitleg
Groetjes Kasper de Beer
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan