sql query naar diagram genereren

Status
Niet open voor verdere reacties.

stevebravo

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2010
Kent iemand een tooltje die een sql query omzet naar een database diagram?
Het lijst een gratis tooltje

Alvast bedankt voor de moeite.

Het eerste dat mij te binnen schiet is MySQL Workbench

Bedankt voor de tip
vervelend nog eens aan toe.. het probleem is eigenlijk veel groter dan deze eenvoudige vraag :D

Ik heb namelijk via pgmodeler een databasediagram gemaakt van een groot database (geïmporteerd vanuit pgAdmin).
Exporteren kan alleen naar PNG, SQL, of naar database direct.
Omdat het diagram zo groot is overschrijdt het de png format eisen (zoom 100% op enorm detail niveau kan schijnbaar niet middels png). Je kan helaas niet naar JPG exporteren :@
Het lijkt er nu zelfs zo triest op dat ik het misschien middels print-screen moet gaan opvangen.

Daarom vroeg ik dus of je van sql een diagram kan maken.
Het is niet gelukt met workbench. Als ik de SQL die pgModeler maakt inlaad via workbench krijg ik een waslijst aan errormeldingen. En worden alleen tabellen getoond die geen relatie hebben...

*zucht*

Laatst bewerkt:
Ah, pgModeler is haast hetzelfde dus als Workbench alleen dan voor Postgres :)

Ik zie wel dat er recent een aanpassing is geweest mbt de resolutie van een PNG (https://github.com/pgmodeler/pgmodeler/issues/262), blijkbaar heeft dat jou dus nog niet geholpen?

Je zou het als "bug" aan kunnen merken bij de ontwikkelaar door een nieuwe issue aan te maken op Github: https://github.com/pgmodeler/pgmodeler/issues

Ja dank je.. heb de ontwikkelaar van pgmodeler persoonlijk gemaild en kreeg binnen 5 minuten reactie. Hij adviseerde het middels terminal te doen.. maar ik heb daar geen ervaring mee.
hij vroeg ook het diagram te mailen als dbm bestand (bestandsformaat van pgmodeler) maar dat heb ik niet gedaan omdat het best gevoelig is..

nu probeer ik het middels een sql in te laden bij erd concepts... schijnt mogelijk te werken omdat het de postgres drivers ondersteund

duimen dus

Kijk eens naar dbschema, daar zit een 15 dagen trial op, genoeg tijd om je shema mooi als HTML oid te exporteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan