SQL Query

Status
Niet open voor verdere reacties.

express

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2006
Ik heb een php applicatie gemaakt met als database een mysql. Enkele maanden geleden heb ik eens gecontrolleerd of alles ook werkte met SQL en dit ging perfect. Nu probeer ik het opnieuw en al bij de eerste query loopt het verkeerd.

Mijn query is: SELECT * FROM groups WHERE name = 'Admin'

Ik krijg de error: [Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server] The text, ntext and image data types cannot compared or sorted, except when using IS NULL or LIKE operator.

Waar zit hier de fout, vind het raar dat dit een hele tijd geleden allemaal wel werkte. Ik werkt nu wel onder een ander systeem (heb ook de SQL server opnieuw moeten installeren). Ik hoop dat het een dll fout is en geen fout in men query :).

Help :confused:.

Bedankt,

ben er achter gekomen dat de foutmelding eigelijk alles verteld, maar doordat deze meestal maar dwaas opgesteld zijn had ik het niet direct geprobeerd.

Mijn query was: SELECT * FROM groups WHERE name = 'Admin'

en het veld 'name' is van het type text. Blijkbaar kan bij gewone SQL deze niet gerbuikt worden om iets te vergelijken en dergelijke. Door dit te verandere in het type varchar is het probleem (me dunkt) opgelost.

mooi dat het is opgelost.

succes verder :thumb:

(vergeet de status niet op opgelost te zetten :P)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan