Sql statement probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter jvuz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jvuz

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2007
Hallo, ik zit met een probleem met één van mijn statements. Het probleem is het volgende. In mijn tabel heb ik een veld dat geraadpleegd wordt voor een combobox. Daarin zitten gegevens zoals:
PC04-101, NB08-119, MC11-177, MB08-167, HD Extern, Samsung 220S, LC06-106 enz.

Het doel is dat ik in de combobox een lijst hiervan krijg, maar ik wil diegene die beginnen met pc,nb, mc, mb en lc niet zien. Nu dacht ik dat te doen met volgend statement

SELECT DISTINCT "Info" FROM "Orders" ORDER BY "Info" WHERE LEFT("Info", 2) NOT IN ( 'PC', 'LC', 'MB', 'MC','NB'), maar dat lijkt niet te werken. Is zoiets mogelijk? Zien jullie waar de fout zit?

Jvuz

Left ken ik niet, Mid wel. Is afhankelijk van de database natuurlijk, maar je kunt ook de mid statement proberen.

MID doet het ook niet. Nu moet ik er wel bij vertellen dat ik in deze situatie maar 1 tabel gebruik en de gegevens dus uit deze tabel haal. Ik heb ook al zonder LEFT (en MID) geprobeerd, maar zonder succes.

Met deze lijn werkt het wel:
SELECT DISTINCT "Info" FROM "Orders"WHERE LEFT("Info", 2) NOT IN ( 'PC', 'LC', 'MB', 'MC','NB') ORDER BY "Info" ASC

Bedankt,
Jvuz

heb het even nagekeken, maar volgens mij moeten er geen haakjes om INFO

WHERE LEFT(Info, 2)

Heb de query namelijk zelf even getest (met een simpele tabel) en dat werkt prima

*edit* had gepost na je edit, die ik nog niet had gezien. de SQL an sich was dus prima ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan