SQL tabel dumpen in CSV bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

pbd4499

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2009
Weet iemand hoe en of er een enkele SQL-instructie (=geen Stored procedure met meerdere instructies) is om een tabel in een CSV bestand om te zetten?

gebruik je phpadmin of wil het puur op sql-niveau zodat je dit kan gebruiken onder oracle / mysql of DBSQL

het is puur op de sql server van Microsoft en het dient via SQL zelf te gebeuren i.v.m. de snelheid (veel records)

Met een enkele sql instructie kan het niet, maar waarschijnlijk wel met één commando. Heb je het al geprobeerd met bcp icm de -t parameter?

Sorry, ik had m'n vraag niet goed geformuleerd. het moet met een 'select' filter vandaar dat het voor mijn gevoel niet met 1 instructie / commando zal lukken (wat me wel is gevraagd ernaar te streven)

Als je het met een Select commando naar een file wil sturen wordt het erg lastig; volgensmij kan dat al bijna niet (misschien vanaf de command line met een > aan het eind maar zelfs dat weet ik niet zeker)

Om het dan ook nog als CSV te doen zou je kunnen proberen met CONCAT maar je kunt de line ends niet beinvloeden.

Ik weet niet waarom je dit wil, maar ik zou naar een andere oplossing zoeken...

precies, dat leek mij ook al.

Zelf had ik al voorgesteld dit in een stored procedure op te lossen, en daar stapsgewijs de juiste instructies stuk voor stuk uitvoeren...

@flitsflitsflits:

neen, want ze zillen hier per se het select commando gebruiken.

Naar het schijnt werkt dat al, echter laat hij maar een gedeelte van het feld zien en ben nu aan het uitzoeken waarom het veld / de velden niet volledig worden getoond.

Nog beter is om een gewoon in phpMyAdmin een .csv export te doen.

Waarom willen ze perse dat het in een select moet? Dat is echt ontzettend moeilijk doen voor geen (zichtbare) goede reden. :confused:

dat vind ik ook, maar helaas zijn die sr en ik maar jr...

het werkt niet altijd zoals zij hun gedachte ergens over hebben maar dat is niet mijn probleem, ik heb mn centen... :thumb: Ze doen maar. Als het mijn eigen zaak was wist ik wel beter...

Hoe gaan jullier met dit laatste om als een opdrachtgever ergens zo moeilijk om doet? Ik vind het ook niet correct, maar wat wil je in zo'n geval nog uithalen?

Laatst bewerkt:
Kwestie van je opdrachtgever overtuigen waarom jou manier beter werkt.

Voordelen tegenover de nadelen zetten.

dat deed ik al eens en dan word ik eigenwijs genoemd en iemand die geen bevelen blindelings opvolgt... Ze hebben altijd 'wat'...

Bronnen opzoeken welke jouw theorie kracht bij zetten.

Als jouw methode efficienter is en je daar onderzoek naar hebt gedaan dan lijkt het mij sterk dat ze dat kunnen negeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan