SQL tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

test1000

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2017
Hoi,

Een SQL tabel aangemaakt met records.
Via verwijder query of DELETE commando kan ik geen records verwijderen.
Met mijn admin account wel.
Via mijn standaard account kan ik de gegevens wil display via msgbox commando.

Dus ik denk/vermoed iets met rechten op de SQL tabel.
Maar als ik de andere SQL tabellen bekijk hebben deze dezelfde rechten.

Misschien dat iemand ervaring mee heeft gehad en een oplossing heeft gevonden ?

Foutmelding 3086 Kan geen gegevens verwijderen uit de opgegeven tabel

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Wat bedoel je met “SQL tabel”? De eerste gedachte hier: in een SQL Server (Light) database? Dus een tabel die niet in Access is gemaakt/staat?

Klopt.
En ik merk nu als ik de tabel open in Access ontwerp dan zie ik geen recordwijzers.
Bij een andere SQL tabel kan ik via recordwijzers 'bladeren' doorheen de records.
Dus iets is niet goed met de SQL tabel.
Maar wat ?

Tja, de vraag stellen is (uiteraard) nooit een antwoord krijgen, want hoe moeten wij dat weten? Wij zien niks, hebben de database(s) niet.... Kortom: zonder glazen bol (en geloof het of niet: ik heb er een) komen we echt niet verder.

Je moet rekening houden met de beveiliging van SQl server. Als je alleen met je admin account dingen kan doen betekent dat je SQL beveiliging niet goed is ingesteld. Je moet eerst op server level een login aanmaken, dan kan je per database een user account aanmaken met deze login en bv. de rechten per schema gaan instellen.

Blijkbaar werkt de glazen bol van noella wél want die weet al dat het om een SQL Server database gaat. Desalniettemin wacht ik liever op antwoord van TS :).

Ik begrijp dat het summiere info is maar kan geen bijlagen toevoegen omwille van sql tabel.
De tabel was een copy van een SharePoint tabel.
Als test heb ik een andere SQL tabel gemaakt met dezelfde velden en kan ik het record wel wijzigen.
Dus idd iets met 'rechten' te maken.
Als iemand weet op welke manier je de 'copy SharePoint' tabel de juiste rechten moet geven dan OK.
Anders moet ik scripts en programma aanpassen en linken naar de nieuwe aangemaakt SQL tabel.
Op zich geen probleem maar alles is al getest en werkt behalve het verwijderen.
Bij nu aangemaakte tabel moet ik vanaf begin testen :-)

Toch alvast bedankt voor uw hulp en helpen meedenken.
Had er niet aangedacht om andere tabel te maken maar via jullie ging er een 'lichtje' branden :-)

Blijkbaar moet uw tabel een kolom met primaire sleutel.
Dus tabel opnieuw 'opgeladen' met een kolom 'Autonummering' en kan je wel records verwijderen uit de tabel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan