SQL tabellen samenvoegen/koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mbrinkman

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2007
Beste lezers,

Ik heb een SQL database met daarin zo´n 25 tabellen met daarin weer diverse velden. Ik heb voor de NAW gegevens 7 verschillende tabellen met daarin verschillende velden waarin gegevens staan (worden door een applicatie weggeschreven naar deze velden).

Nu wil ik een soort van verzameldatabase maken van de NAW gegevens, aangezien ik geen dubbele administratie wil bijhouden zou ik graag willen dat als ik een nieuw tabel (met voorkeur in een nieuwe database) maak ik deze kan koppelen aan velden in andere tabellen.

Helaas heb ik geen idee hoe dit moet, is er iemand die mij dit kan uitleggen? Ik werk met SQL server 2000 van Microsoft en indien mogelijk graag een printscreen van wat ik waar moet invoeren ter verduidelijking.

Database informatie:

Tabel - velden
Naam - naamgegevens
Achternaam - achternaamgegevens
Adres - adresgegevens
Huisnummer - huisnummergegevens
Letter - lettergegevens
Postcode – postcodegegevens
Woonplaats – woonplaatsgegevens

Hopelijk kan iemand mij vertellen hoe ik de bovenstaande informatie uit verschillende tabbellen naar één tabel kan laten zetten, natuurlijk moeten ook wijzigingen worden doorgevoerd. Dus als ik in de oorspronkelijke tabel een naam toevoeg moet dit ook in de NAW database komen.

Alvast bedankt

Martijn Brinkman

Hallo Martijn,

Dit kun je het beste oplossen met een view. Een view ziet eruit als een tabel, gedraagt zich als een tabel, maar is het niet. Er zit een samenvoeging achter van gegevens zoals je beschrijft met je 7 tabellen waardoor het eruit ziet als één tabel. Wanneer er gegevens wijzigen in de oorspronkelijke tabellen wijzigt dit ook in de view.

Hoe je dit moet doen kan ik je niet vertellen want ik heb geen ervaring met SQL server van microsoft. Misschien kun je iets met deze tip of kan iemand met ervaring met deze software van microsoft je vertellen hoe je een view moet maken.

Succes!

Bedankt, dit werkt echter wel alleen ik moet het echt in een tabel hebben omdat de applicatie waarmee ik het wil inlezen alleen maar tabellen ondersteunt.

Alvast bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan