SQL vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

ik ook

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jun 2010
Hoi,

Ik ben een beetje aan het freubelen met sql enzo. Ik begrijp het meeste, maar wat ik niet begrijp is het volgende:
$listing_sql = "select " . $select_column_list . " p.products_id, p.manufacturers_id, tmp_pp.products_price, p.products_tax_class_id, IF(tmp_pp.status, tmp_pp.specials_new_products_price, NULL) as specials_new_products_price, IF(tmp_pp.status, tmp_pp.specials_new_products_price, tmp_pp.products_price) ...

Hier begrijp ik dat er een select wordt uitgevoerd. Het gaat om de P voor het betreffende tabel. p.tabel (p.products_id bv)

Waar staat die p voor, waarom / wat doet ie?

Ik had al gezocht op w3schools, maar kon het daar niet vinden. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Alvast bedankt.

Hallo.

Is het niet zo dat P de tabel is, en alles achter de punt de veldnaam ?

Frank.

Dat klinkt aannemelijk, maar als ik in phpmyadmin naar de DB kijk, dan zie ik wel products als tabel, maar geen P. Kan het zo zijn dat products afgekort wordt naar bv p?

Ik heb ook zo een rijtje met C.iets... En ik heb ook een aantal tabellen die beginnen met een C.

Ik ben er ook niet helemaal in thuis maar kan het zijn dat P en C ed vastgelegde queries/views zijn in de DB ?

Het kan volgens mij ook nog zo zijn dat ergens in de query P C ed als alias worden gegeven voor bestaande tabellen.

Frank.

Laatst bewerkt:
Hmmm, allicht. ik denk dan dat het in een fuctie verwerkt is op 1 van de andere 3000 pagina's... (oscommerce)

Het zou zeker zo kunnen. Bedankt iig!

Het is een alias ja.

SELECT p.id FROM products p WHERE x = y

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan