SQL vraagstuk

Status
Niet open voor verdere reacties.

harolda1980

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2007
Ik heb een database waarin ik de telefoonrekeningen inlaad. Nu loop ik tegen een probleem aan.

De volgende tabellen heb ik:
Gebruikers
Telefoonnummers
Kosten
Koppeltabel

Een gebruiker krijgt een een telefoonnummer uit de koppeltabel waarin een begin en einddatum zitten.
Telefoonnummers komen in de database als er een kosten worden toegevoegd in de kosten tabel.

Nu zit ik met een vraag. Hoe kan ik goed query's draaien waarbij de data's mee werken in het ophalen van de juiste kosten.

Meer iemand die mij op weg helpt met hoe je dit in een query naar voren haalt

Wat je wil weten is eigenlijk hoe je een query maakt die rekening houdt met de koppel data van wanneer iemand over het telefoonnummer beschikt.
Daarmee ga je kijken welke facturen er binnen vallen om vervolgens die op te halen en te tonen.

Ik zou het zelf kunnen doen door bij het ophalen te kijken wie er in de koppeltabel qua data overeenkomt met losse queries

ik denk dat je zoiets bedoelt:
[SQL]SELECT * FROM Gebruikers,Telefoonnummers ,Kosten ,Koppeltabel WHERE date(now()) BETWEEN begindatum AND einddatum[/SQL]

Dat is even het begin. Ik mis namelijk de exacte kolommen zodat ik de query verder af kan maken. Maar dit moet je al wel helpen.

Wat je nog moet doen is. Sommige tabellen aan elkaar verbinden door bijvoorbeeld:
[SQL]Gebruikers.idGebruiker=Kosten.idGebruiker[/SQL]

Om het wat duidelijker te maken hierbij een foto van de tabellen.

Het gaat er dus omdat via de datum van de koppeltabel de juiste facturen geselecteerd worden die bij iemand horen!

Voorbeeld.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan