Slikekster
Gebruiker
- Lid geworden
- 11 jan 2010
Ik zit met een klein slq dilemma, ik heb een database en datawarehouse opgebouwd en nu zit ik met de volgende marketing vraag: Is het mogelijk om een lijst te krijgen van klantgegevens en verkopen, waar de verkopen in 2009 2x zo klein zijn als de verkopen in 2008 of minderr.
Met de volgende Query lukt het me wel om alle totaalaankopen van de klanten in 2009 weer te geven, maar hoe kan ik dit vergelijken met de aankopen van 2008?
[sql]
SELECT
DMSA_DimCustomer.LastName, (SUM(DMSA_FactSales.TotalPurchase)) AS Totaal, DMSA_DimTime.YearNumber
FROM
DMSA_FactSales INNER JOIN
DMSA_DimProduct ON DMSA_FactSales.DimProductId = DMSA_DimProduct.ProductId INNER JOIN
DMSA_DimTime ON DMSA_FactSales.DimTimeId = DMSA_DimTime.TimeID INNER JOIN
DMSA_DimCustomer ON DMSA_FactSales.DimCustomerId = DMSA_DimCustomer.CustomerId
WHERE DMSA_DimTime.YearNumber = 2009
GROUP BY DMSA_DimCustomer.LastName, DMSA_DimTime.YearNumber
[/sql]
Deze query is gemaakt met de query builder van reporting services vandaar alle inner joins...
Moet ik me bezig gaan houden met Subqueries, Unions of intersects?
Met de volgende Query lukt het me wel om alle totaalaankopen van de klanten in 2009 weer te geven, maar hoe kan ik dit vergelijken met de aankopen van 2008?
[sql]
SELECT
DMSA_DimCustomer.LastName, (SUM(DMSA_FactSales.TotalPurchase)) AS Totaal, DMSA_DimTime.YearNumber
FROM
DMSA_FactSales INNER JOIN
DMSA_DimProduct ON DMSA_FactSales.DimProductId = DMSA_DimProduct.ProductId INNER JOIN
DMSA_DimTime ON DMSA_FactSales.DimTimeId = DMSA_DimTime.TimeID INNER JOIN
DMSA_DimCustomer ON DMSA_FactSales.DimCustomerId = DMSA_DimCustomer.CustomerId
WHERE DMSA_DimTime.YearNumber = 2009
GROUP BY DMSA_DimCustomer.LastName, DMSA_DimTime.YearNumber
[/sql]
Deze query is gemaakt met de query builder van reporting services vandaar alle inner joins...
Moet ik me bezig gaan houden met Subqueries, Unions of intersects?
Laatst bewerkt door een moderator: