.srt bestanden via "Openen met" (Kladblok) niet te veranderen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

NLMarty

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2012
Berichten
33
Hallo allemaal,

Ff uitleg!
Ik had de laatste versie van Windows Live op m'n Laptop (HP Pavillon met W7) staan maar was daar, vooral met WLM, niet erg content mee.
Heb deze er dus afgehaald en een eerdere versie erop gezet die nu naar mijn tevredenheid werkt!!
Alles werkt goed, maar een paar dingen krijg ik niet zoals het was en die hebben vreemd genoeg volgens mij niets met Windows Live te maken!
B.v.;
Ik wil .srt bestanden via "Openen met" veranderen zodat ze automatisch met kladblok worden geopend zoals dat voorheen kon!
Geloof me,...Ik heb al wat op diverse forums rondgeneusd en adviezen opgevolgd maar de juiste oplossing heb ik nog niet gevonden.
Zelfs rechtsklik op het .srt bestand, vervolgens naar Eigenschappen en dan op het tabblad Algemeen de 'openen met' optie wijzigen werkt niet.
Ik kan inderdaad na op 'wijzigen' klikken, Kladblok selecteren en vervolgens een paar keer op OK, maar dat verandert niets. De icoon op het bestand zou die van Kladblok moeten gaan weergeven maar dat gebeurd niet.
In het tabblad algemeen geeft hij trouwens aan dat het een 'Gemeenschappelijk DLL' is,......VREEMD!
Ik stuur een plaatje mee ter verduidelijking. Knipsel.JPG
 
Open Regedit & navigeer naar HKEY_CLASSES_ROOT.
Hier aan de linkerzijde staan alle bestandsassociaties.
Zoek srt -> rechtsklik -> wijzig
Sla je wijziging op.
Herstart de computer om de wijziging te activeren.

Maak eerst een registerbackup als volgt:

  1. klik op de knop Start, typ regedit in het vak Zoeken & ENTER.* Typ het wachtwoord of een bevestiging als hierom wordt gevraagd.
  2. Klik linksboven in de menubalk op bestand & vervolgens op exporteren.
  3. Kies bovenin het scherm bij "Opslaan in" de plek waar je uw backup van het register wilt opslaan.
  4. Let erop dat je links beneden bij exportbereik "alles" selecteert. Geef het bestand een naam, bijvoorbeeld de datum.
    file.php
  5. Bij "opslaan als" selecteert je Registerbestanden (*.reg)
  6. Klik tenslotte op opslaan.
 
Welk nut heeft het om een .srt bestand te openen ?
Rechtstreeks kopiëren in de map waar je je film ( ? ) hebt opgeslagen.
 
@coenraad, de tsser zal kladblok wel gebruiken om die srt's aan te passen.
Een srt is gewoon een txt bestand, meer niet.
 
Bedankt voor jullie reakties!

Coenraad! Jackall heeft helemaal gelijk! Ik bewerk graag en veel gedownloade SRT bestanden al was het alleen maar om onzinnig lange reclames van bewerkers, sync's enzovoort (van Tokkels en Zuurtjes e.d.) te deletten! Een kort zinnetje aan het einde van een film heb ik geen problemen mee. Ook na het downloaden ff checken of het de juiste taal is gaat sneller als ik het SRT bestand direct in Kladblok kan openen.

Dorado!

Misschien is jou uitleg onvolledig want het werkt (bij mij) niet zoals jij beschrijft. Na het rechtsklikken op het .SRT mapje verschijnt er géén optie 'Wijzig' zoals te zien is op de volgende afbeelding;
Knipsel 2.JPG

Bovendien! WAT moet ik wijzigen en vervolgens dus opslaan?

In ieder geval heel erg bedankt!
 
Met welk programma wil jij dan een .srt bestand associeren i.p.v. kladblok?
 
Hi Dorado,

Sorry voor de late reactie! Was ff een paar dagen in het buitenland (int. Chauffeur)

Ja ik wil het .srt bestand associëren met kladblok, maar uit je uitleg kan ik niet opmaken HOE ik dat dan doe via het register!
Zoals te zien is op knipsel2.jpg is als ik rechtsklik op het mapje .Srt in het menu dat verschijnt GEEN optie 'Wijzig' te zien.
En als die optie er al zou zijn WAARIN moet ik dat dan wijzigen en dus opslaan?

B.v.d.
 
We zijn nu 3 weken verder maar dit probleem heb ik helaas nog niet op kunnen lossen! Iemand?

Ik heb inmiddels ontdekt dat andere bestanden óók domweg weigeren om in een door mij toegewezen programma te openen.
B.v. .epub in Calibre of .cbr in CDisplayEX.
Als ik dubbelklik op zo'n bestand verschijnt er een venstertje dat me verteld dat het bestand niet geopend kan worden en de keuze om te zoeken op internet naar het juiste programma of het te selecteren in een lijst met geïnstaleerde programma's.
Vanzelfsprekend hoef ik niet op internet te zoeken want ik weet dat ik de juiste programma's op mijn HD heb staan dus kies ik de 2e optie en klik op OK. Vervolgens zie ik als aanbevolen programma voor zowel .epub en .cbr Adobe Reader geselecteerd. Bij een .srt staat Kladblok en Wordpad aanbevolen. Als ik gewoon op OK druk wil Adobe de eerste 2 niet openen. Bij de .srt opent Kladblok dus, maar, alhoewel "altijd met dit programma openen" aangevinkt staat, verandert het icoontje niet op het bestand in die van kladblok en kan ik dus de volgende keer weer opnieuw beginnen!
Bij de .epub en .cbr klik ik dus op "ander programma". Er verschijnt een lijst met zo'n 10 programma's die écht geen moer met mijn gewenste programma te maken hebben dus klik ik maar op bladeren en selecteer via Program Files(x86) de aangewezen programma's Calibre.exe of CDisplayEX.exe en druk op OK. Óók hier heb ik "Altijd dit programma gebruiken" aangevinkt staan.
Maar nee! Er wordt geprobeerd om in Adobe te openen. Knap vermoeiend !!!!
Ook rechtsklikken op het bestand en vervolgens achter "Openen met" op wijzigen klikken geeft het zelfde resultaat.
Er staat hier trouwens achter "Openen met" Gemeenschappelijk DLL ?????
 
Laatst bewerkt:
Als je gewoon in het scherm van Knipsel.JPG uit je eerste post daar op de knop wijzigen klikt en dan notepad aanklikt?
Of anders met shift ingedrukt met de rechtermuisknop op het bestand en dan dan openen met.
In beide gevallen kun je waarschijnlijk kiezen voor "dit progamma altijd voor dit bestandstype gebruiken" (oid)
Anders via configuratiescherm> mapopties het bestand asosieren met kladblok

En anders misschien notepad ++ installeren, vind ik zelf een veel duidelijker programma om srt bestanden aan te passen
 
Helaas itsmesander,

je oplossingen werken niet! Ik krijg niet eens de optie "Openen met" in het menu dat verschijnt.
Van Notepad++ heb ik nog niet eerder gehoord maar ik ga die zeker eens proberen!
Het lijkt mij zo langzamer hand dat Windows Live véél dieper verweven zit in OS Windows 7 dan ik had gedacht. Ik wacht nog een paar daagjes om te zien of er nog iemand is die dit voor mij op kan lossen, maar dan ga ik maar weer terug naar de situatie voor ik aan dit avontuur begon! De enige reden voor mij om WL te veranderen was omdat ik winks in MSN wilde hebben en optie audiogesprekkenen en nog wat dingen, maar het is me deze ellende niet waard.

Thx.
 
Hmm kan ik me voorstellen.

Je zou nog eens kunnen overwegen om windows live opnieuw helemaal te verwijderen en dan opnieuw te installeren (desnoods eerst de oude versie) misschien is er ook wel iets corrupt geraakt bij de installatie ofzo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan