SSD + 4 GB Ram in een ACER ONE D270-26Dw

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koenie31

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2012
Berichten
263
Hallo,

Ik van een vriend een ACER ONE D270-26Dw (balloon edition) gekregen
maar omdat ik zelf al een netbook heb zo ik deze graag een beetje upgraden
en als een soort mini desktop pc gaan gebruiken.

Ik heb al vele reviews gelezen en die zeggen wel dat de harde schijf kan vervangen worden
dus dacht ik aan een kleine SSD schijf +/- 80 GB en 4 GB ram. Ik weet de snelheid van het ram geheugen 1066 MHz.
Maar ik heb me al afgevraagd of ik ook 4 GB ram kan plaatsen indien ik een 64 bit installeer.
Maar hoe kan ik te weten komen of mijn processor een 64 bit aan kan?

Ik zie dot als een uitdaging!

Laat maar iets weten!

De huidige specificaties zijn:
Intel Atom N1600 1.6 GHz
1 GB Ram
320 GB HHD
10.1 Led lec


Groetjes
 
Met welke reden zou je 64 Bits willen ?

Je kan er RAM instoppen tot je een ons weegt maar de bottleneck blijf je CPU.
Als je 4 GB erin steekt zal hij 3.25 ondersteunen en dat is meer dan voldoende voor een Netbook.
Verder vraag ik me af of jou mobo wel 4 GB ondersteunt dus ook daar even naar kijken.

Edit: Even opgezocht en je mobo gaat maximaal tot 2 GB zoals ik al vermoedde.
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht ook al van 2 Gb te installeren en wat dachten jullie van de SSD erin te plaatsen?
 
Een SSD alleen vind ik nooit zo'n goed plan. Wel ernaast maar dat gaat in dit geval niet.
SSD's zijn niet zo geschikt om constant data weg te schrijven helaas.
Verder zoals gezegd is je CPU de vertragende factor en zal je wel iets winst halen maar niet noemenswaardig.
 
helemaal mee eens ik zou er een nieuwe cpu inzetten voor 100,- euro heb je al een veel betere ( en voor minder ook al)
daarnaast het ram maar cpu eerst
 
Netbook = 32bit dus theoretisch 4GB max ram

Gezien de snelheid van de processor is alles boven 1GB ram compleet verloren moeite. Upgrade naar een SSD heeft nauwelijks voordelen, omdat je processor de beperkende factor blijft. Ik vrees dat ie daar niet al te veel sneller van wordt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan