SSD als Boot drvie

Status
Niet open voor verdere reacties.

QuincyC

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2014
Hey,

Ik heb een Samsung 840 evo SSD maar zit met een probleem.

Als ik deze SSD aansluit op de 2e sata poort en de gewone HDD op de eerste kan ik in de bios niet kiezen van welke schijf ik wil booten (hij vind alleen de eerste).

Moederbord is GIGABYTE GA-H97-HD3

Heb je wel wat (Windows of Linux) op die SSD gezet? Want als er niets op staat kan je ook niet booten.

Windows heeft niets met je probleem van doen. Een compleet lege schrijf dient ook in het bios herkend te worden, helemaal los van het feit of er wel of niet een besturingsprogramma (Windows / Linux of whatever) opstaat.
Schiet svp een aantal plaatjes van je bios instellingen en dan met name natuurlijk van de hdd schermpjes en voeg die even als bijlage bij.

Je hebt gelijk dat de bios hem wel zou moeten herkennen. Echter ik las dat hij niet kon booten en als er niets op staat dan kan je niet booten. My fault.

Heb je AHCI ingeschakeld in je BIOS?

EN draai ze eens om, die ssd schijf op sata1 aansluiten en die andere op sata2.

Laatst bewerkt:
Ik denk u uw SSD als opstart schijf wilt gebruiken en de harde schijf voor de meeste van uw bestanden.
Het idee is simpel maar het kost veel werk om uit te voeren.
-Maak een back-up van al uw bestanden en gegevens.
-Herinstalleer Windows op de SSD (verwijder / maak de partitie en formatteer de schijf)
-Herinstalleer alle drivers
-Herinstalleer alle programma's en kies de harde schijf als opslag locatie voor deze programma's
-Verplaats uw back-up bestanden naar de harde schijf
Hopelijk is dit een goede oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan