SSD als data- of opstart schrijf?

Status
Niet open voor verdere reacties.

radicalgamer

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2010
Hoi,

Ik ga hopelijk eind deze week een nieuwe laptop kopen, deze komt zonder os.
Dus ik dacht: ik neem er gelijk een SSD bij, instaleer Windows 7, mijn programma's en richt mijn laptop zo in.

Nou hebben de meeste reviews het erover om de SSD als primaire schrijf te gebruiken met je OS erop, maar is dat wel het beste?
Aangezien mijn gewoonte is mijn vorige laptop altijd aan te laten/slaapstand en alleen opnieuw op te starten voor updates lijkt het mij dat ik er weinig tot niks aan heb Windows op de SSD te zetten.

Is het dan niet beter mijn programma's erop te zetten, en grote bestanden die ik regelmatig gebruik, zoals virtuele testmachines á 10GB?
Of vormt de tragere Windows schrijf (in dat geval traditionele hdd) dan een bottleneck?

Met vriendelijke groet,

RadicalGamer

EDIT: Ondersteunt Windows 7 eigenlijk TRIM als het niet op de betreffende SSD staat? Dit zou natuurlijk een groot punt kunnen worden...

Laatst bewerkt:
SSD is sneller om windows vanaf op te laten starten bij programma's zal het ook zo werken maar dat weet ik niet precies.
maar voor zover ik weet kun je windows niet installeren op een externe harde schijf (usb dan e-sata werkt wel)

Ik bedoel dat je Windows instaleert op een normale interne schrijf, en je data/programma's etc. op de SSD zet.
Zou dat verschil maken als je niet of nauwelijks Windows opstart, die keren dat ik dat doe is het midden in de nacht door Windows Update of op een moment dat ik niet zit te springen om Windows te gebruiken.

SSD start windows sneller op ik denk dat dat bij programma's ook zo is maar als je windows niet vaak opnieuw opstart zou ik windows op de interne schijf zetten en de programma's en bestanden op de ssd of allemaal op de ssd en interne schijf gebruiken als backup voor belangrijke bestanden (ssd op wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Solid-state_drive )

Een ssd kan je beter gebruiken voor Windows opstart schijf en eventueel de meest gebruikte data ...

Zou ook de SSD voor je Windows en belangrijke programma's gebruiken. Een snelle "gewone" schijf voor je data en games. Heb hier twee systemen met SSD als Windows schijf, en dat merk je goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan