SSD Caching of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MDB14

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2010
Ik heb al eerder een topic gestart over advies voor een laptop.
Maar ik moet het nu een beetje afwegen.
Of ik koop een laptop met i5, 6-8GB ram en 24 of 32 GB SSD caching
Of ik koop een laptop met een i7(quadcore), 6-8GB ram en een hdd zonder caching.
Wat raden jullie aan?
Heb hier zelf geen ervaring mee dus ik vraag het jullie!:d

Door een relatief kleine SSD voor caching te gebruiken, kun je een grote, conventionele harde schijf in zijn geheel versnellen. Je zult dus toch een normale HD erbij moeten nemen, als ik het allemaal zo lees.

Laatst bewerkt:
Ik heb mijn bericht even aangepast, omdat ik de vraag niet helemaal goed had gelezen. En dus zie mijn antwoord, idd, de SSD met caching wordt alleen gebruikt om de normale HD op te krikken.

Of een normale huis tuin en keukengebruiker hier wat aan heeft (behalve dat het denk ik veel meer geld kost), zou ik het niet doen. dan zou ik een laptop kiezen met alleen een SSD erin. En dan je docu's en andere belangrijke zaken op een externe HD zetten. Maar wie weet heb ik dit helemaal fout. Ik heb hier een netbook met alleen een SSD en ja, die start ook razend snel op met Windows.

Neem dan een SSD met 128 GB of 64 GB. Windows (neem ik aan) loopt altijd wel aardig vol.

Laatst bewerkt:
Oké, thanks voor de info!
Jaa het liefst wil ik een laptop met een gewone HDD van 500 én een 128 of 64 GB SSD maargoed, dan zit je gelijk alweer aan een 17" laptop helaas.

Maar nu heb ik gelezen dat het mogelijk is op de optische drive te vervangen door een stuk hardware waar je een extra hdd en dus ssd in mijn geval, in kan bouwen!
Plaats daar even een nieuw topic over omdat deze titel daar niet echt iets mee te maken heeft.

Deze is opgelost iig!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan