SSD Correct geïnstalleerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lindeman

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2011
Halloo,

Weet iemand toevallig ofdat ik mijn ssd correct heb geinstalleerd terwijl de sata kabel in de verkeerde poort stak?
Ik heb eerst in de BIOS sata controller op AHCI gezet, daarna windows 7 erop gezet.
maar achter bleek (in het bijhorend programma) dat AHCI niet geactiveerd stond.
Ik had ergens gelezen dat het kon zijn dat als je de SATA kabel in de esata poort stak AHCI niet actief kon zijn. Dus verwisselde ik ze en bleek het opgelost te zijn.
Maar is deze SSD nu correct geinstalleerd ofniet?

het gaat om een samsung evo 840 250GB

met vriendelijke groeten

Laatst bewerkt:
Wat lees je nu in het BIOS en wat zegt nu het programma erover?

Krijg je nu dan foutmeldingen? Neen,.... dan is het blijkbaar toch prima in orde....

En als je het 100% zeker wil weten, dan begin je toch de gehele procedure overnieuw? Als je nog maar net de installatie hebt gedaan lijkt mij dat een kleine moeite en heb je daar gewoon van geleerd ;)

alle instellinge staan juist. maar ik toch vind ik eigenlijk het nog te traag voor een ssd.

Dan is er misschien toch nog wat mis. Kan ook aan de allignment liggen. Ik adviseer je om AS SSD benchmark eens te proberen en dan ben ik erg benieuwd naar de resultaten.

Maar voordat je de benchmark gaat draaien, controleer dan of er linksboven onder de geselecteerde harde schijf een getalletje staat met OK en of dat daar staat dat je AHCI actief is.

Post hier maar eens een screentje van je gedraaide benchmark ;)

Ik heb hier een Intel chipset en had nog de Intel Rapid Storage Technology Driver nodig....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan