SSD cyclic redundency check, is dit te repareren?

Kom er niet echt uit, maar wat je plaatste betreft een SATA SSD, die kun je niet zomaar vervangen door een NVMe. Let er dus ook op of de SSD naar USB C geschikt is voor Uw SSD.
M2 slot SATA of NVMe hoeft niet het zelfde te zijn.
 
De screenshot van CrystalDiskInfo laat zien dat het om één schijf gaat waar partities C:, D:, E: op staan.

De schijf is defect en moet vervangen worden. Zie de eerder gedeelde link voor een goed vervangende schijf. De WD Blue 1TB is een goede optie.

De data kun je proberen over te zetten naar een extern medium of de schijf vervangen en via een M.2 SATA naar USB adapter direct vanaf de defecte schijf naar de nieuwe schijf overhevelen. Als er geen belangrijke data op de defecte schijf staat is alleen vervangen en opnieuw installeren van Windows voldoende; de defecte schijf kan dan als verloren beschouwd worden en op de juiste manier afgevoerd worden.

Gezien je ondersteuningsvraag en reacties stel ik voor dit door een IT bedrijf te laten doen.
 
Geen touw aan vast te knopen, de C: en D: zijn geen schijven maar logische stations en nergens staat op welke werkelijke hdd die staan.
Kom er niet echt uit, maar wat je plaatste betreft een SATA SSD, die kun je niet zomaar vervangen door een NVMe. Let er dus ook op of de SSD naar USB C geschikt is voor Uw SSD.
M2 slot SATA of NVMe hoeft niet het zelfde te zijn.

Ik dacht dat ik het duidelijk probeerde uit te leggen maar niet dus...
De screenshot van CrystalDiskInfo laat zien dat het om één schijf gaat waar partities C:, D:, E: op staan.
Ah nu zie ik denk ik hoe het misverstand ontstaat, door de twee screenshots.
Maar het betreft een screenshot '512GB M.2 SATA SSD' = 'Micron _1100_MTFDDAV512TBN' en de andere screenshot is van de '1TB SATA 5400RPM 2.5" HDD' = 'Thosiba MQ04ABF100', staat ook duidelijk in de screenshot. Daarboven staat inderdaad c: d: e: maar doet diskinfo... Zo werkt het blijkbaar.

In de laptop zit een fysieke C-schijf: '512GB M.2 SATA SSD' die ik inmiddels vervangen heb door: Intenso 1Tb, M2.SSD SATA III (6 Gbps) (reading 550MB/s | Writing 500 MB/s

Er zit nog een fysieke D-schijf in: '1TB SATA 5400RPM 2.5" HDD' ('Toshiba MQ04ABF100'), deze wil ik vervangen door een Seagate Barracuda, deze geeft ook crc errors als ik een chkdsk uitvoer op deze D-schijf.

Er zitten twee fysieke schijven in deze laptop die bij mij de drive letters C en D hebben. (Daarbij is D: volgens mij geen logische station. Het is geen partitie op de C-schijf!)

E: is een externe harddisk- brand nieuw- van Transcend, waar ik nu al het relevante op probeer te backuppen. Van de C-schijf is dit gelukt. Nu D nog... maar gaat vooralsnog goed.

Ik weet niet of ik nu nog meer onduidelijkheid schep? Ik hoop het niet.
 
Maak hem/haar nu niet in de war. Er wordt duidelijk aan gegeven:
Micron_1100 SSD Drive letter C:
Toshiba HDD Drive letter D:
E:\ is de Transcend (nieuw)
 
Waarom haal je die Toshiba er niet uit.
Het beste is om een externe drive enclosure met voeding te kopen.
Dan kun je die data overzetten naar jou nieuwe interne HDD

Als je nu D:\ back-upt naar E:\ dan moet je daarna weer terugzetten op jou nieuwe interne HDD
 
Laatst bewerkt:
Waarom haal je die Toshiba er niet uit.
Het beste is om een externe drive enclosure met voeding te kopen.
Dan kun je die data overzetten naar jou nieuwe interne HDD

Als je nu D:\ back-upt naar E:\ dan moet je daarna weer terugzetten op jou nieuwe interne HDD
Dat wil ook doen. Daarom vroeg ik ook in eerder bericht "...Waar ik vanochtend nog wel naar gezocht heb is een externe HDD behuizing met een SATA, SATA II, SATA III, M.2 via adapter naar USB-c...." Ik weet niet of dat bestaat, ik heb het nog niet kunnen vinden.

Maar ik bestel die Seagate Barracuda, dat lijkt mij een goeie vervanger + een externe drive enclosure en dan het liefst een universele, daar bedoel ik mee dat ik er een SATA I of II of III en evt. een M2 via een adapter. Anders een specifieke bestellen.
 

Ik heb zowel de Seagate Barracuda besteld als de 'Alxum USB C'. Ik ben benieuwd. Mocht ik nu nog iets van mijn schijven af moeten halen, dan hoef ik mijn laptop niet meer open te schroeven EN maar één device!
(Laatst mijn laptop omgewisseld op het werk, kwam ik er later toch achter dat ik bepaalde bestanden er niet af had gehaald...)

Bedankt voor de tip. Knap dat je hem gevonden hebt!
Ik heb nog even gezocht of deze niet verkrijgbaar is bij een Nederlandse winkel, helaas niet
 
Daar is niets knap aan hoor, gewoon wat sites bezoeken.
Hoop dat het gaat werken.
P.S. mocht je dat willen er zijn er ook die zelf data van HDD naar SSD en andersom kunnen kopiëren.
Heb daar geen ervaring mee. Hij maakt dan een bit voor bit kopie.

Nog een tip van mij. Verplaats al je persoonlijke bestanden naar D:\
Als je niet weet hoe laat Windows het dan doen.
Ga naar de Afbeeldingen klik op [eigenschappen] dan [Locatie] en kies verplaatsen.
Daarna wel toestaan dat hij alle bestanden verplaatst.
Dan zal in het vervolg als je een afbeelding op slaat, deze vanzelf in D:\Afbeeldingen worden opgeslagen.

Uitleg nog gevonden;
Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.
 
Terug
Bovenaan Onderaan