SSD en HD virus aan beide schijven?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Sinds kort heb ik een nieuwe pc met 250gb SSD en 2 tB HD.

Omdat ik onlangs het zgn. randomvirus op mijn vorige pc had was alles besmet. C en D schijf. Dit was natuurlijk een schijf.

Hoe zit dat met SSD en HD die bestaan uit twee volumes zoals het eigenlijk heet. Maw. Als SSD is besmet is de HD dan ook besmet?

Afhankelijk van het virus, meestal wel.. zeker met die ransomware virussen... Die pakken ook aangesloten externa harden schijven mee. Ook als je een netwerk aangesloten hebt... gaat ie het netwerk op.
Dus netwerk en externe schijven altijd ontkoppelen...

Een goede reden dus om te backuppen op een externe HD zonder netwerkaansluiting..............bedankt.

Om maar even een open deur in te trappen. Er is nooit een goede reden dat niet te doen.

In het algemeen geldt dat een ransomvirus alles besmet waar de pc toegang toe heeft, dus alle actieve en aangesloten HD's, SSDS, USB-sticks, NAS, Cloud, microcard, etc.
Daarom altijd wekelijks een kopy/backup van het systeem en de belangrijke data naar een externe HD en na het maken van de kopie de externe HD direct loskoppelen.
En ook altijd meerdere versies bewaren voor het geval de laatste versie ook besmet blijkt te zijn, dan heeft u de vorig versie altijd nog.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan