SSD formatteren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Berichten
2.273
Apart probleempje...... ik heb een Samsung 840SSD welke een tijdje dienst heeft gedaan in een laptop.
Laptop is niet meer, dus HDD eruit gehaald om die in een externe behuizing te plaatsen en als draagbare schijf te kunnen gebruiken. Het gekke is dat het op een of andere manier niet wil lukken om die schijf te formatteren. Ik heb het op 2 verschillende computers geprobeerd, zelfs met verschillende HDD behuizingen (sitecom en verbatim, beide USB 3.0), maar het wil niet lukken.
Ik kan de procedure wel starten, en het formatteren begint ook, maar het duurt ruim meer dan een uur (voor 120GB....?) en als het proces klaar is, volgt een melding dat het formatteren niet kan worden voltooid. Wat is er aan de hand?

Een van de computers waarop ik heb geprobeerd het ding te formatteren heeft zelf ook een SamsungSSD, en dus ook Samsung Magician. Desondanks, geen succes. Help.......?
 
En gewoon in een PC erbij gehangen?
En eerst de partitie(s) verwijderen en nieuwe aanmaken?
 
Net wat lange pier al zegt, direct aan een sata poort hangen en de stappen van lange pier ondernemen
 
Hmm... ja, maar dat zou toch eigenlijk niet nodig moeten zijn. Het zou mooi zijn als alle externe schijven eerst ingebouwd moesten worden in een systeem om ze te formatteren.

Anyway.. ik heb het geprobeerd, maar zonder succes. Formatteren duurt zo mogelijk nóg langer, waarna gewoon weer de melding komt dat het formatteren niet kan worden voltooid. Zou de schijf gewoon dood zijn? Moederbord van de laptop waar hij uitkomt, was stuk. Misschien is de HDD op dat moment ook aan zijn eind gekomen.
Ik heb zojuist op hetzelfde systeem ook nog even een andere "ouderwetse" schijf geformatteerd (overigens gewoon als externe schijf) en dat was zó gebeurd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan